۱۴ آذر ۱۳۹۸، ۸:۰۳

گزارش مهر از ستاد انتخابات کشور؛

۷۴۲۱ نفر داوطلب ورود به مجلس شدند/نام‌نویسی یک نامزد ریاست‌جمهوری

۷۴۲۱ نفر داوطلب ورود به مجلس شدند/نام‌نویسی یک نامزد ریاست‌جمهوری

پنجمین روز ثبت نام از دواطلبین انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درحالی در ستاد انتخابات کشور پایان یافت که سخنگوی ستاد تعداد کل ثبت‌نام کنندگان تا پایان امروز را ۷۴۲۱ نفر اعلام کرد.

خبرگزاری مهر، گروه سیاست - معصومه مهری؛ پنجمین روز ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی صبح امروز(پنجشنبه) در محل ستاد انتخابات در وزارت کشور آغاز شد.

طبق گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور، روز گذشته ۴۷۸۱ نفر در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند. موسوی دیروز اعلام کرد: «سه نفر هم از خارج از کشور ثبت‌نام کردند که توسط همکاران ما در وزارت خارجه ثبت نام آنها انجام شد»

روز گذشته حضور نمایندگان فعلی مجلس برای ثبت‌نام در ستاد انتخابات کشور پررنگ‌تر از روزهای قبلی بود. مهرداد لاهوتی، مهدی شیخ، داوود محمدی، جلال میرزایی، معصومه آقاپور و محسن کوهکن از جمله نمایندگان مجلس دهم بودند که به وزارت کشور آمدند و ثبت نام کردند. چهره‌های اصولگرایی همچون حمید رسایی، حسین الله کرم و مهدی وکیل‌پور نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کردند.

* ثبت نام معاون احمدی‌نژاد

فاطمه واعظ جوادی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران در کابینه اول محمود احمدی نژاد در پنجمین روز ثبت نام انتخابات مجلس با حضور در وزارت کشور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

فاطمه جوادی

وی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: به نظر می‌رسد مجلس وظیفه نظارت بر دولت را به اندازه‌ای که لازم است انجام نمی‌دهد.

جوادی افزود: در همین موضوع بنزینی اخیر، ما انتظار داشتیم که نمایندگان حرفی بزنند یا اقدامی کنند.

معاون احمدی‌نژاد گفت: از سوی دیگر شاهد تصویب کنوانسیون‌های متعددی هستیم که به ضرر کشور هستند ولی مجلس درباره آنها سکوت کرده است.

وی با بیان اینکه تصمیم مردم مشخص می‌کند که مجلس یازدهم باید وکیل ملت باشد یا وکیل دولت، گفت: من سعی کرده‌ام که همواره تابع حق باشم.

وی افزود: من الان در جریان آقای احمدی‌نژاد قرار ندارم.

جوادی با بیان اینکه پولی برای تبلیغات اتتخابات ندارم گفت: دارایی‌هایم را هم همه می‌توانند ببینند و مشکلی ندارم که فیش حقوقی‌ام را منتشر کنم. الان حقوق من همان حقوق مصوب هیئت علمی دانشگاه تهران است.

وی ادامه داد: فیش حقوقی دو سال اول ما در دولت نهم یک و نیم میلیون تومان بود و دو سال آخر دولت به دو میلیون تومان رسید.

جوادی گفت: فعلا ثبت‌نام می‌کنم و مشخص نیست در لیستی قرار بگیرم یا نه.

*قرائت قرآن پیش از ثبت‌نام

فاطمه جوادی معاون احمدی‌نژاد که برای نام نویسی به وزارت کشور آمده بود، پیش از ارائه مدارک خود به کاربران مستقر در ستاد انتخابات کشور و درحالی که در نوبت ثبت‌نام بود، به قرائت قران مشغول شد.

*میرسلیم: لیست اموالم را اعلام کردم/ در قالب یک فهرست به انتخابات می‌آیم

سید مصطفی میرسلیم صبح امروز( پنجشنبه) و در پنجمین روز ثبت نام داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در ساختمان وزارت کشور جهت ثبت نام اقدام کرد.

سید مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از حضور در ساختمان وزارت کشور و ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور من در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای نشان دادن اهمیت این موضوع است که جای ناامیدی برای مردم شریف ایران وجود ندارد.  

وی عنوان کرد: البته ما در کشور مشکلاتی داریم که بخش عمده آن به ضعف‌هایی که در دولت و مجلس وجود دارد و مقداری هم به شرارت هایی که از خارج علیه ما شده بر می‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه قدرت ایمانی و انقلابی مردم ما به قدری است که می‌توانند از پس مشکلات بر بیایند گفت: من آمده ام تا در خدمت مردم باشم و اگر مردم اراده کنند که اصلاح صورت گیرد با امید به سمت چاره جویی مشکلات کشور در سال آینده پیش می‌رویم.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه با تاکید بر اینکه تا این لحظه هنوز لیستی مشخص نشده است و قطعا به صورت لیستی در انتخابات مجلس شرکت خواهم کرد، گفت: مساله بیکاری و رکود در کشور باید حل شود، اگر این مهم محقق شود اثر مستقیم خود را روی تولید خواهد گذاشت و به اصلاح وضعیت اقتصادی کشور می انجامد و وضعیت پول ملی ما نیز اصلاح می‌شود. ما در طول این سال‌ها مرتبا شاهد بودیم که ارزش پول ملی کاهش و تورم افزایش یافته و به مردم فشار آمده است منهای عده ای که سوء استفاده کرده و با اختلاس و دزدی توانستند خود را به جایی برسانند اما مابقی مردم از وضعیت حاصل شده رنج بردند.

میرسلیم افزود: این‌ مسائل باید در درجه اول با رسیدگی به مشکلات قانونی که بر سر راه اشتغال به ویژه جوانان وجود دارد برطرف شود.

وی در رابطه با شفافیت هزینه های انتخاباتی تصریح کرد: تا سال ۱۳۷۴ مشکلی به لحاظ شفافیت منابع مالی نداشتیم اما امسال بی دقتی هایی صورت گرفت و ما شاهد سیطره پول بر سرنوشت انتخابات بودیم و از آن به بعد هم آن موضوع تقویت شد.

میرسلیم ادامه داد: به طوری که اغلب نمایندگان احساس می کنند باید مقدار زیادی هزینه کنند تا بتوانند به مجلس راه پیدا کنند و این راه درستی نیست.

وی تاکید کرد: امیدواریم دستگاه‌های نظارتی به دقت این هزینه‌ها را زیر نظر بگیرند تا اولا کسانی که شایستگی دارند به لحاظ اینکه اعتبار مالی لازم را ندارند حذف نشوند و دوم اینکه شاهد این نباشیم کسی که به کشور حاکم می‌شود، پول و قدرت مالی باشد.

میرسلیم خاطرنشان کرد: من اموال خود را به دستگاه های قضایی اعلام کردم و مشکلی ندارم. در مورد هزینه های انتخاباتی واقعا هم چیزی در بساط نداریم مگر اینکه کسانی که پشتیبانی خواهند کرد هزینه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که مردم چقدر در انتخابات شرکت خواهند کرد؟ گفت: شرایط کشور طوری است که بعضی ها دچار یاس شدند و حق هم دارند اما باید بدانیم کشور ما مردم سالاری است و اگر می خواهیم درست شود باید به دست مردم و امید به خدا درست شود.

میرسلیم افزود: بنابراین اصلاح امور با شرکت مردم در انتخابات انجام می‌شود و شرکت مردم هم راهی جز انتخابات ندارد. اصل انتخابات هم این بود که در ریاست جمهوری و شوراها انجام شود. اگر به دنبال تحول و انجام اصلاحات هستیم تا به نفع مردم و کشور شود، به مشارکت نیاز داریم.

وی در پایان اظهار داشت: عدم صداقت برخی مسئولین باعث سخت شدن این کار شده است. ما امیدواریم مردم قبول کنند که ما عدم صداقت نسبت به آنها نداریم.

*«امیرعباس سلطانی» نمایندهٔ دورهٔ نهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ انتخابیهٔ بروجن در استان چهارمحال و بختیاری با حضور در ستاد انتخابات کشور برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

*«محمد کاظمی» نماینده مردم ملایر در دوره ششم و دهم مجلس شورای اسلامی به ستاد انتخابات کشور امد تا مجددا شانس خود را برای ورود به مجلس یازدهم بیازماید.

*مازنی: اطلاعی از ثبت‌نام عارف ندارم/ مجلس دهم کارآمدی لازم را نداشت

«احمد مازنی» نماینده مردم تهران در مجلس دهم در ستاد انتخابات کشور حاضر شد و برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

احمد مازنی

حجت‌الاسلام احمد مازنی در پنجمین روز ثبت نام از داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی پس از ثبت نام در ساختمان وزارت کشور با تاکید بر اینکه قاعدتا به فراکسیون اصلاح‌طلبان تعلق دارد، اظهار داشت: ممکن است ائتلاف‌هایی شکل بگیرد که در آینده مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه من بیشترین تجربه را در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دارم، گفت: هر چند در حوزه‌های دیگر نیز می توانم کمک کنم اما علاقمند هستم آنچه در کمیسیون فرهنگی شروع کردم بتوانم استمرار ببخشم.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم ضمن اظهار بی اطلاعی از حضور عارف در انتخابات مجلس یازدهم گفت: از ثبت نام ایشان اطلاعی ندارم.

مازنی در رابطه با اینکه عارف گفته است به انتخابات نمی آید و پزشکیان سر لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات دوره یازدهم خواهد شد، تصریح کرد: از آقای دکتر عارف بپرسید. سر لیست هم پس از تایید صلاحیت‌ها مشخص خواهد شد.

وی در واکنش به این سوال که شنیده شده است شما و نماینده هایی که امروز ثبت نام کردند قبلش با آقای عارف جلسه داشتید، اظهار داشت: من امروز جلسه‌ای با ایشان نداشتم اما از خود ایشان بپرسید. فقط امیدوار هستم همه کسانی که دل در گروی ایران، اسلام و انقلاب اسلامی دارند در فرآیند ثبت نام و انتخابات شرکت کنند زیرا معتقدم کم هزینه ترین راه برای امنیت کشور انتخابات آزاد است.

مازنی افزود: شرایط کشور چه در حوزه داخلی و چه در حوزه روابط بین الملل شرایط سختی است و در مرحله تحریم ظالمانه ایالت متحده آمریکا قرار داریم و در داخل با مشکلاتی در ابعاد مختلف مواجه هستیم. به خصوص وقایع اخیر که حاکی از آن است که طیف های مختلف مردم نقدهای جدی دارند و به نوعی پژواک صدای اکثریت صورت گرفت. انتخابات آزاد کم هزینه ترین راه برای شنیدن صدای مردم و برون رفت از بحران ها و مشکلات داخلی و بین المللی است.

مازنی در پاسخ به این سوال که در انتخابات دوره یازدهم با چه گروه های سیاسی ائتلاف می‌کنید، اظهار کرد: پس از تائید صلاحیت ها این کار انجام می شود و باید منتظر ماند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به انتقاداتی که به مجلس دهم وارد است این انتقادات را تا چه اندازه وارد می دانید؟ گفت: من عقیده دارم مجلس دهم در شرایطی با ائتلاف های جریان سیاسی شکل گرفت و به دلیل اینکه هیچ اکثریت و اقلیت مشخصی در این مجلس وجود نداشت و سه فراکسیون بود، کارآمدی لازم را نداشت.

وی افزود: ان‌شاالله با لیست‌های شفاف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان و حضور جریان‌های اصیل معتقد به قانون اساسی شاهد مجلسی باشیم که ترکیب فراکسیون ها به لحاظ اقلیت و اکثریت ترکیب سیاسی‌تری باشد به آن معنا که قابلیت کار سیاسی را داشته باشیم.

مازنی در رابطه با اینکه با توجه به تجربه مجلس دهم آیا تصمیم گرفته شده لیستی ارائه شود و ائتلاف اصلاح‌طلبان با جریان اصولگرایی معتدل صورت گیرد؟ گفت: آنچه تاکنون مورد بحث ما بوده و بر اساس تجربه ای که داریم این است که ما اگر ائتلافی هم کنیم پس از تشکیل مجلس یازدهم خواهد بود و تا قبل از انتخاب مردم ائتلاف معنا ندارد. در شرایط فعلی تقاضا می‌کنم تمام گروه های سیاسی با مواضع شفاف وارد فضای انتخابات شوند. مردم نمایندگانشان را انتخابات می‌کنند.

وی در رابطه با اینکه آیا برای هزینه های انتخاباتی اش فکری کرده است؟ بیان کرد: من طلبه هستم کمتر هزینه می کنم و به فایده فکر می کنم. در گذشته هزینه نکردم، این بار هم هزینه‌ای نخواهم کرد. پیش‌بینی هزینه‌ای نکردم و کسانی که به من رأی دادند همچنان که هزینه های معنوی را تحمل می‌کنند هزینه های مادی را نیز تا به حال تحمل کرده‌اند.

وی در پایان گفت: ان شاالله اگر در جهت حل مشکلات مردم کاری نمی‌کنیم باری بر دوش آنها هم نباشیم.

*«حجت‌الاسلام علی کمساری» معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

علی کمساری

*«موید حسینی صدر» نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران با حضور در ستاد انتخابات کشور در ساختمان وزارت کشور ثبت‌نام کرد.

*موسوی: داوطلبین ورود به مجلس ۶۰۶۶ نفر شدند/ فردا؛ آغاز ثبت‌نام خبرگان

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران درباره میزان ثبت نام کنندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: از صبح امروز و در پنجمین روز ثبت‌نام داوطلبان تا این لحظه هزار و ۱۶۵ نفر شامل یک هزار و ۶۲ نفر مرد و ۱۰۳ زن ثبت‌نام کردند.

وی افزود: کل داوطلبان از روز آغازین تا این ساعت ۶ هزار و ۶۶ نفر شامل ۶۶۹ زن و ۵ هزار و ۳۹۷ نفر مرد هستند و نسبت ۱۱ درصد زنان و ۸۹ درصد مردان ثبت‌نام‌کنندگان همچنان باقی است.

موسوی در ادامه با بیان اینکه از صبح فردا جمعه ۱۵ آذر ثبت‌نام انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری آغاز می‌شود، گفت: این ثبت نام تا روز ۲۱ آذر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ساعت ثبت‌نام‌های انتخابات مجلس خبرگان مانند ثبت‌نام مجلس شورای اسلامی از ۸ صبح تا ۱۸ خواهد بود.

سخنگوی ستاد انتخابات ادامه داد: ثبت‌نام‌های انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان در ۵ فرمانداری تهران، شیراز، قم، بجنورد و مشهد انجام می‌شود و ستاد انتخابات کشور نیز کار ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان را انجام می‌دهد.

موسوی با بیان اینکه مدارک مورد نیاز داوطلبان مجلس خبرگان، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی به همراه ۲ قطعه عکس ۳ در ۴ است، گفت: براساس ماده ۳ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، افرادی که برای ثبت‌نام مراجعه می‌کنند باید حائز شرایطی از جمله اشتهار به دیانت، وثوق به شایستگی اخلاقی، دارا بودن بینش سیاسی و اجتماعی و آشنایی با مسائل روز، معتقد به نظام جمهوری اسلامی ایران، عدم داشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی و همچنین اجتهاد در حدی که قدرت استنباط مسائل فقهی را داشته باشند و بتوانند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: مرجع تشخیص دارا بودن شرایط داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان، شورای نگهبان است و کسانی‌که رهبر معظم انقلاب صریحا یا ضمنا اجتهاد آنان را تایید کرده باشند از نظر علمی نیاز به تشخیص فقهای شورای نگهبان ندارند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ضرورتی ندارد که داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان، ساکن یا متولد حوزه انتخابیه خودشان باشند.

*«علی‌اصغر یوسف‌نژاد» عضو فراکسیون امید و نماینده دوره دهم مجلس با حضور در ستاد انتخابات کشور از حوزه انتخابیه تهران در یازدهمین دوره انتخابات مجلس سورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

*«محمود نگهبان سلامی» نماینده مردم خواف در مجلس دهم با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرد.

ثبت‌نام دو تندروی اصلاح‌طلب/ شکوری‌راد مثل همیشه به نهادهای قانونی کشور تاخت

*«علی شکوری‌راد» دبیرکل و «آذر منصوری» قائم مقام حزب اتحاد ملت عصر امروز به ستاد انتخابات کشور آمدند تا شانس خود را برای ورود به دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی بیازمایند. حزب اتحاد ملت صبح امروز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: «اکنون نمی‌توان رفتار دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات را به درستی ارزیابی کرد لذا به اعضاء خود در سراسر کشور اعلام می‌کنیم که فعلا فرصت ثبت‌نام در انتخابات را از دست ندهند» حزب اتحاد ملت نسخه ترمیم‌یافته حزب منحله مشارکت است.

علی شکوری راد

شکوری‌راد پس از ثبت‌نام به جمع خبرنگاران رفت و طبق روال همیشگی خود و هم‌مسلکان سیاسی‌اش، به نهادهای قانونی کشور تاخت و عملکرد ضعیف فراکسیون امید و مجلس دهم را که حاصل حمایت اصلاح‌طلبان است را با فرافکنی توجیه کرد.

*«بیژن نوباوه‌وطن» نماینده دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت‌نام کرد.

بیزن نوباوه

*«سید ابراهیم ابراهیمی» رایزن فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرد.

*موسوی: تعداد داوطلبان ورود به مجلس یازدهم به ۷۴۲۱ نفر رسید

عنوان

سیداسماعیل موسوی در پایان پنجمین روز ثبت‌نام دواطلبان انتخابات مجلس یازدهم در جمع خبرنگاران حاضر در وزارت کشور گفت: ثبت‌نام ۷۴۲۱ نفر شامل ۸۲۱ زن و ۶۶۰۰ مرد در یازدهمین دوره انتخابات مجلس یازدهم نهایی شده است.

وی افزود: ۴ درصد از ثبت نام کنندگان سابقه نمایندگی مجلس دارند، ۲۶ درصد سابقه ایثارگری، ۷۸ درصد کارشناسی ارشد، ۴ درصد تحصیلات حوزوی، ۱۳ درصد دکترا و ۵ درصد دارای مدرک لیسانس و کمتر از آن هستند.

موسوی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در روزهای پایانی ثبت نام انتخابات مجلس هستیم و پیش بینی می‌شود که از فردا تعداد بیشتری ثبت نام کنند، برای سهولت کار، همکاران ما در ستاد انتخابات، اپلیکیشن موبایلی را تولید کرده‌اند که داوطلبان می‌توانند آن را از سایت وزارت کشور دانلود کنند و در آن بخشی از اطلاعات خود را بارگذاری کنند تا زمان ثبت نامشان کمتر شود.

موسوی گفت: استان‌های تهران اصفهان خراسان رضوی خوزستان و فارس بیشترین ثبت نام داوطلب را داشتند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چگونه برخی با مدرک کارشناسی داوطلب شده‌اند، اظهار داشت: گفتیم جامعه ایثارگری و فرزندانشان و آزادگان و رزمندگان 6 ماهه، از مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می‌شوند. نمایندگان هم مقطع تحصیلی بالاتری دارند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره امکان تمدید مهلت ثبت نام انتخابات مجلس گفت: فعلا بنای تمدید نداریم.

کد خبر 4789064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha