۱۸ دی ۱۳۹۸، ۱۸:۰۰

معاون استاندار آذربایجان شرقی:

سازمان‌های مردم نهاد مرند به حوزه گردشگری ورود کنند

سازمان‌های مردم نهاد مرند به حوزه گردشگری ورود کنند

مرند - معاون استاندار آذربایجان‌شرقی از سازمان‌های مردم نهاد شهرستان مرند خواست در حوزه گردشگری به صورت مردم محور ورود کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، داود گرشاسبی، امروز در همایش سازمان‌های مردم نهاد جوانان شهرستان مرند بر ضرورت حمایت مسئولان از سمن‌ها تاکید کرد و ابراز داشت: سازمان‌های مردم نهاد باید این فکر را در نظام اداری و میان مردم ایجاد کنند که آنها برای پیشرفت و رفاه نسل آینده فعالیت می‌کنند.

فرماندار ویژه مرند، حرکت در جهت منافع ملی جمهوری اسلامی، اهداف نظام اسلامی و وحدت ملی جامعه را از جمله مواردی دانست که سازمان‌های مردم نهاد باید آنها دنبال کنند.

وی با اشاره به اهمیت تمدن سازی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: باید با وجود نیروی انسانی جوان و ایجاد تغییر و تحول در حوزه ذهنی، تمدن سازی کرده و جوانان معتقد به علم آموزی باشند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی افزود: تمام امید جامعه به نسل جوان است که باید با تولید علم، فکر و اندیشه در داخل نظام جمهوری اسلامی، توسعه و پیشرفت را رقم بزنند.

گرشاسبی ضمن تاکید بر حرکت سازمان‌های مردم نهاد در قالب اساسنامه خود اذعا ن داشت: افراد فعال در سازمان‌های مردم نهاد، بدون هیچ چشم داشتی در جهت ترقی، پیشرفت جامعه و رفع مشکلات آن گام بر می‌دارند، این حس مسئولیت مقدس و ارزشمند است.

وی توصیه کرد:  سازمان‌های مردم نهاد با ورود به حوزه گردشگری مبتنی بر مردم محوری در این عرصه نیز فعالیت کنند.

دستگاه‌های اجرایی امور را به سمن‌ها واگذار کنند

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی نیز گفت: سمن‌ها، نهادهای خودجوش مردمی، داوطلبانه، غیر دولتی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی هستند که تنها می‌توانند در راستای انجام فعالیت‌های خود، اقدام به درآمدزایی کنند.

امیر تقی زاده با مهم ارزیابی کردن همکاری دستگاه‌های اجرایی با سازمان‌های مردم نهاد افزود: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان بازوان توانمند دستگاه‌های اجرایی می‌باشند که می‌توان انجام امور را به آنها سپرد و با حمایت از آنها، فرصت را برای بروز توانمندی جوانان مهیا کرد.

وی همچنین مطالبه گری را اساسی‌ترین خصلت جوانان عنوان کرد و گفت: یکی از رسالت‌های جوانان و سازمان‌های مردم نهاد، پیگیری کردن وعده‌های مسئولین است، آنها نباید نسبت به مسائل شهری بی تفاوت باشند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: جوانان نخبه و تأثیرگذاری در شهرستان مرند وجود دارد که باید از آنها حمایت کرد.

گفتنی است، مسؤولان سازمان‌های مردم نهاد جوانان ندای محبت، ایشیق یول، کارآفرینان جوان افق روشن، حافظان فرهنگ مارات، همای فردای روشن، گردشگران جوان مانا و حامیان جوان روستا نیز در ابتدای همایش مشکلات و مطالبات خود را مطرح کردند.

کد خبر 4820737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha