۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۴۱

از سوی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور؛

مجوز کاوش در خیابان باباطاهر همدان صادر شد

مجوز کاوش در خیابان باباطاهر همدان صادر شد

همدان-مجوز کاوش باستان‌شناسی در خیابان باباطاهر همدان از سوی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور صادر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالی که روز گذشته حمیدرضا حیدری؛ معاون میراث‌فرهنگی استان همدان از آغاز کاوش غیررسمی خیابان باباطاهر خبر داده بود امروز مصطفی ده‌پهلوان؛ رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از صدور مجوز کاوش باستان‌شناسی در این خیابان خبر داد.

ده‌پهلوان افزود: پس از انجام کاوش امکان نصب کف‌فرش شیشه‌ای و نورپردازی در این خیابان وجود دارد تا عابرین پیاده بتوانند در زمان عبور از این سازه باستانی بازدید کنند.

وی درباره کشف جدید بنای تاریخی در همدان گفت: بر اساس باستان‌شهری بسیاری از اتفاقات و اکتشافات در شهرها اجتناب‌ناپذیر است، زیرا بیشتر شهرهای امروزی ما از تهران تا کاشان، از ری و شوش تا همدان بر روی شهرهای کهن قرار گرفته، بنا شده و توسعه یافته است.

رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی ادامه داد: روز گذشته (شنبه ۲۲ اردیبهشت) مجوز رسمی کاوش باستان‌شناسی در پیاده‌راه خیابان باباطاهر همدان صادر و هماهنگی‌ها برای آغاز عملیات کاوش در این شهر آغاز شده است.

ده‌پهلوان توضیح داد: در مورد کشف اخیر در همدان امکان کاوش باستانی وجود دارد، حتی امکان کف‌فرش شیشه‌ای و نورپردازی وجود دارد، مانند بسیاری از شهرهای بزرگ در کشورهای پیشرفته و صنعتی مانند رم در ایتالیا که این کار را انجام داده‌اند.

کد خبر 6104476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha