۲۲ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۰۳

اظهار تاسف شکوری از افزایش تعداد رسانه ها ؛

شما باید انتقاد کنندگان را انتخاب کنید؟

شما باید انتقاد کنندگان را انتخاب کنید؟

بخشی از اظهارات صبح امروز سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال توهین علنی به جامعه رسانه ای کشور در تقابل با انتقادات به حق مطرح شده در ماه های گذشته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم شکوری صبح امروز در یک مصاحبه تلویزیونی در پاسخ به ادامه حضور غیر قانونی خودش در جایگاه سرپرست دبیرکلی این فدراسیون گفت: متاسفانه تعداد رسانه های ما زیاد شده اند و این مسائل در رسانه ها مطرح می شود.

گذشته از ضرورت توجه جدی به استمرار تخلفات قانونی در فدراسیون فوتبال لازم است به این موضوع توجه شود که چگونه در پاسخ به انتقاد به حق و منطقی رسانه ها که برخواسته از نظر مردم در قبال مدیریت ضعیف این فدراسیون است با صراحت چنین موضع عجیبی گرفته شده و گفته می شود متاسفانه تعداد رسانه ها زیاد شده است.

این البته ادعای درستی است، متاسفانه تعداد رسانه های ورزشی زیاد شده که روزها و ماه ها و سال ها صفحات خودشان را با تصاویر آقای شکوری در زمان بازیگری و البته در زمان مدیریت غیر قانونی پر کردند تا امروز پذیرای اینچنین کنایه های تلخ و آزار دهنده ای باشند.

فرار از اجرای قانون پاسخ روشن تری از این ندارد که رسانه ها را مقصر جلوه دهیم و عامل ادامه فعالیت های ابهام آمیز و تخلفات گسترده این فدراسیون که حتی موجب ورود نهادهای نظارتی شده همین است که مشکل ما افزایش تعداد رسانه هاست!

نکته تلخ و قابل توجه دیگر در این پاسخ تلاش شکوری برای انتخاب انتقاد کنندگان بود. او معتقد است تنها افرادی با بازی های ملی متعدد یا سابقه ریاست و دبیرکلی فدراسیون مثل علی دایی ، علی کریمی ، دادکان و صفایی فراهانی یا حتی مهدی محمد نبی شایستگی انتقاد از او را به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال دارند و دیگر اشخاص باید ابتدا به جایگاه خودشان نگاه کنند تا بتوانند امکان پرسش گری را پیدا کنند.

سوال تلخی که البته می توان از خود ابراهیم شکوری به شکل دیگری پرسید. اگر شما به عنوان سرپرست نمایشی دبیرکلی و به منظور حفاظت از قدرت و اختیارات ساکت در این سمت قرار نگرفته بودید با کدام سابقه و عملکرد درخشان می توانستید وارد حوزه مدیریت فوتبال شوید؟ 

هرچند بدون تردید همین ادعا هم قابل پذیرش نیست همانطور که در ماه ها و سال های گذشته انتقادات سایر پیشکسوتان و کارشناسان شنیده یا پذیرفته نشد؟  مگر انتقادات علی کریمی یا حتی حاج رضایی را پذیرفتید که دلسوزانه از شما خواسته بود دست از سر فوتبال بردارید و چنین نکردید؟ آیا حاج رضایی صلاحیت انتقاد از شما را دارد و حاضر به پذیرفتن انتقادات او و سایر کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال هستید؟

محدوده انحصار طلبی مدیران فدراسیون فوتبال به جایی رسیده که نه تنها هیچ انتقادی را بر نمی تابند بلکه حتی تلاش می کنند منتقدین و سوال کنندگان را نیز خودشان انتخاب کنند و این شرایط تلخی است که اگرچه به زودی با تغییراتی که در راه است پایان خواهد یافت اما در سابقه و تاریخ فوتبال کشور به نوعی به سابقه محسوب می شود. مدیرانی که قرار بود نماینده اهالی فوتبال باشند اما با ورود به حلقه قدرت منافع فوتبال را فراموش کردند و چهره متفاوتی از خود نشان می دهند.

کد خبر 4823124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha