۷ خرداد ۱۴۰۳، ۲:۱۷

فرمانده سپاه قم:

شهید رییسی به نحو احسن عرصه میدان و دیپلماسی را به هم گره زد

شهید رییسی به نحو احسن عرصه میدان و دیپلماسی را به هم گره زد

قم- فرمانده سپاه قم گفت: شهید رییسی در دوران مسوولیت خود توانست به نحو احسن عرصه میدان و دیپلماسی را به هم گره بزند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد رضا موحد شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت رییس جمهور شهید و شهدای راه خدمت که از سوی هیات خادم الرضا علیه‌السلام قم و با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی استان قم و معاونت فرهنگی سپاه قم در سالن همایش کتابخانه آیت الله خامنه ای برگزار شد گفت: شهید رییسی مدیری انقلابی و جهادی و در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران بود که آرزوی ملت و رهبر معظم انقلاب این بود که چنین شخصیتی در مسند ریاست جمهوری باشند.

فرمانده سپاه قم گفت: شهید رییسی در دوران مسوولیت خود توانست به نحو احسن عرصه میدان و دیپلماسی را به هم گره بزند.

سردار موحد ادامه داد: در زمان حاج قاسم عزیز ما مشکلاتی در عرصه میدان داشتیم که در دوره سه ساله آیت الله رییسی در عرصه میدان و دیپلماسی و اقتصاد اقدامات هماهنگی انجام دادند که شهید امیرعبداللهیان نیز در این زمینه نقش بسیار موثری داشت.

فرمانده سپاه قم ادامه داد: عضویت ایران در این دوره در شانگهای و بریکس و دیگر مجامع بین المللی از اقدامات شاخص رییس‌جمهور شهید بود که مجموع این اقدامات برابری می کند با کل کارهای صورت گرفته در طول انقلاب اسلامی.

شهید رییسی مدیری جهادی بود

وی با بیان اینکه شهید رییسی مدیری جهادی بود بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بر کار جهادی تاکید دارند و فرمودند بدون کار جهادی نمی توان کاری از پیش برد، چون با کار جهادی و مدیریت جهادی می توان به موفقیت دست یافت و این امر موجب تقویت روحیه مردم و مسوولان می شود.

فرمانده سپاه قم ابراز کرد: مدیریت جهادی آرمان گرا است و مدیریت جهادی آرمان های بلند انقلاب اسلامی را دنبال می کند و رسیدن به جامعه ای عادل، آزاد، پیشرفته، متعبد و مرفه، قوی و مستحکم از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: شهید رییسی ویژگی هایی شاخصی داشت که باید از آن درس گرفت و آنان زا الگوی خود قرار دهیم.

سردار موحد با اشاره به برخی از ویژگی های شهید رییسی گفت: ایمان، تقوا و توکل ایشان بسیار مشهود بود و ایشان هر چند وقت یکبار به قم مشرف می شدند و به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و مسجد مقدس جمکران می آمدند.

فرمانده سپاه قم گفت: تولیت مسجد مقدس جمکران می گفت، آیت الله رییسی در تشرف به مسجد مقدس جمکران به پهنای صورت اشک می ریخت و به گفته وی او شهادتش را در مسجد مقدس جمکران گرفت.

وی بیان کرد: شهید رییسی اهل ریا و ظاهر نبود و در دیدارهای مردمی، اقشار مختلف را مورد توجه قرار می داد.

سردار موحد اضافه کرد: شهید رییسی در سفر به شهر مقدس قم در اردیبهشت ماه امسال گفتند محله ای را انتخاب کنید که سر زده به آنجا برویم که مسجد حضرت علی اصغر علیه السلام در میدان امام حسین علیه السلام قم انتخاب شد و ایشان به این مسجد رفتند و مشکلاتی که مردم در این دیدار مطرح کردند دستور پیگیری داد که این نشان از مردمی بودن ایشان است.

وی با بیان اینکه شهید رییسی واقعاً خستگی ناپذیر بود اضافه کرد: من تصور نمی کنم ایشان در این سه سال، پنجشنبه و جمعه ای را به استراحت پرداخته باشد.

فرمانده سپاه قم گفت: شهید رییسی اخیراً فرمودند اگر نیاز باشد سی بار به یک استان برای حل مشکلات سفر می کنم.

وی ادامه داد: شهید رییسی فردی ولایتمدار بود و این ویژگی سبب شد دیگر ویژگی های این مرد بزرگ، ضریب بخورد و اثرگذار باشد.

وی بیان کرد: وقتی خون این انسان های باتقوا همانند شهید رییسی و حاج قاسم در راه اسلام و انقلاب مظلومانه ریخته می شود به دلیل اتصال آنان به ولایت، موجب تقویت نظام جمهوری اسلامی می شود.

آیت الله وحیدی با بیان اینکه خون شهید سلیمانی سبب ضربه مستقیم ایران به آمریکا شد افزود: حمله ایران به عین الاسد موجب شد تا این پایگاه امریکایی با خاک یکسان شود و تاریخ بعدها از این رویداد خواهد گفت.

وی گفت: بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری جرات نداشت تیری مستقیم به سمت آمریکا شلیک کند اما ایران این حمله را انجام داد.

وی افزود: خون شهید زاهدی عزیز عملیات وعده صادق را رقم زد که عملیاتی بی نظیر در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که نقش رهبر معظم انقلاب تعیین کننده و نهایی بود.

فرمانده سپاه قم گفت: پس از پیروی انقلاب اسلامی تاکنون حضور مردم در میدان و رهبری معظم انقلاب اسلامی سبب شد تا این انقلاب همچنان پایدار بماند و خداوند به ملت بزرگ ایران قدرت داد.

وی بیان کرد: خداوند در طول این سالها فرصت های واضح و آشکار خود را به جبهه حق نازل کرد و فتح و ظفر خود را نصیب ملت ایران کرد.

فرمانده سپاه قم افزود: ما هدایت تحمیلی شدیم و این وعده الهی است و امیدواریم خداوند فتح نهایی خود را نصیب ملت ایران و جبهه مقاومت کند.

وی اضافه کرد: فتح مکه صدر اسلام در عصر ما فتح بیت المقدس است و امیدواریم این امر مقدمه ظهور حضرت حجت باشد.

خداوند، انقلاب اسلامی را در برهه های زیادی یاری کرد

فرمانده سپاه قم افزود: خداوند، انقلاب اسلامی را در برهه های زیادی یاری کرد و این امر به دلیل آنکه انقلاب اسلامی تنها نظامی است که خداوند اراده کرده احکام الهی را پیاده کند و مقدمه ظهور شود.

فرمانده سپاه قم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب ۵ گام برای رسیدن به تمدن اسلامی تعریف کرده است افزود: گام اول انقلاب اسلامی، گام دوم نظام اسلامی، گام سوم دولت اسلامی، گام چهارم امت اسلامی و گام پنجم تمدن اسلامی است.

وی بیان کرد: دولت شهید رییسی گامی در رسیدن به دولت اسلامی است و امیدواریم انقلاب وارد مرحله جدیدی شود و هر چه زودتر به هدف والای انقلاب برسیم.

فرمانده سپاه قم افزود: این امر تکلیف ما را سخت می کند که باید تلاش کنیم رییس جمهوری در تراز نظام اسلامی انتخاب شود.

وی تصریح کرد: اخلاص و مردمی بودن شهید رییسی موجب شد تا مردم حق وی را در تشییع ادا کنند و تشییع صورت گرفته بزرگتر از تشییع حاج قاسم بوده و این نتیجه خدمت به مردم است که نشان از زنده بودن مردم و نظام اسلامی است که رهبر معظم انقلاب نیز به این امر اشاره کردند.

فرمانده سپاه قم افزود: اسلام امروز در اوج قدرت قرار دارد و ما شکرگذار این نعمت هستیم و باید همگان به رسالت خود در این برهه عمل کنیم.

در ادامه این مراسم سردار موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام از سه دهه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی هیات خادم الرضا علیه‌السلام تجلیل بعمل آورد.

کد خبر 6119894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha