۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۵۸

سفارت ایران در ژاپن:

امنیت کشتیرانی بر عهده کشورهای منطقه و ایران است

امنیت کشتیرانی بر عهده کشورهای منطقه و ایران است

سفارت ایران در ژاپن در توئیتی تاکید کرد: امنیت کشتیرانی بر عهده کشورهای منطقه و جمهوری اسلامی ایران با حدود ۲,۴۴۰ کیلومتر خط ساحلی در خلیج فارس و دریای عمان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در حساب کاربری خود با انتشار مطلبی نسبت به اعزام ناوگروه ژاپنی به دریای عمان واکنش نشان داد.

در این مطلب‬ آمده است: ‏موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از حافظان تاریخی امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز این است که حضور نیروهای خارجی در منطقه کمکی به امنیت و ثبات نخواهد کرد.

سفارت کشورمان در توکیو ادامه داده است: امنیت کشتیرانی بر عهده کشورهای منطقه و جمهوری اسلامی ایران با حدود ۲,۴۴۰ کیلومتر خط ساحلی در خلیج فارس و دریای عمان است.

گفتنی است، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز در حاشیه نشست خبری خود با اصحاب رسانه در مورد ارسال ناوگروه ژاپنی به خاورمیانه گفت: ژاپنی‌ها اعلام کرده‌اند که به صورت مستقل و نه در قالب ائتلاف وارد منطقه شده‌اند. ما پیش‌تر گفته‌ایم که اقدام آنها مؤثر نیست و امنیت منطقه را خود کشورها تأمین می‌کنند. اقدام آنها را قبول نداریم و سازنده نیست و همین موضوع را به کره‌ای ها هم گفته‌ایم. با توجه به امنیت منطقه امیدواریم توکیو تجدیدنظر کند.

کد خبر 4843546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha