۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۳۱

مدیر کل سلامت شهرداری تهران مطرح کرد

استقبال کلانشهرهای کشور از پروتکل‌های مقابله با کرونا در تهران

استقبال کلانشهرهای کشور از پروتکل‌های مقابله با کرونا در تهران

مدیر کل سلامت شهرداری تهران گفت: پروتکل‌های شهرداری تهران برای مقابله با ویروس کرونا مورد استفاده کلانشهرها هم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، زینب نصیری مدیرکل سلامت شهرداری تهران در نشست خبری مجازی با اشاره به اقدامات منسجم شهرداری در زمینه مقابله با ویروس کرونا از طریق اداره کل سلامت و با همکاری وزارت بهداشت اظهار داشت: در دو هفته گذشته که احتمال ورود ویروس کرونا به کشور می‌رفت در همه خانه‌های سلامت آموزش به شهروندان مدنظر قرار گرفته و همچنین در مدارس و مساجد خانه‌های سلامت این آموزش‌ها آغاز شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب وقتی ویروس وارد تهران شد و بخش قابل توجهی از شهروندان را از طریق مدارس آموزش داده بودیم این آموزش‌ها پس از اعلام عمومی از طریق تولید محتوا و از طریق کارکنان شهرداری در همه محله‌های شهر تهران به صورت غیرحضوری ادامه یافت.

نصیری یکی از مهمترین اقدامات اداره کل سلامت شهرداری در این مدت را پیگیری مجموعه این اداره برای تعامل با وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: به دلیل گستردگی فعالیت‌های شهرداری بسیاری از زیر مجموعه‌های آن برای مقابله با ویروس کرونا در پروتکل‌های وزارت بهداشت دیده نشده بود و به همین دلیل ۱۵ شیوه نامه ویژه مراکز شهرداری تهران با همکاری مشترک سازمان‌های متبوع را نوشتیم.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اینکه در این پروتکل‌ها گرمکن های اتوبوسرانی تاکسیرانی مترو مراکز سی ان جی مبلمان شهری و دیگر ظرفیت‌های شهری مورد توجه قرار گرفتند، اظهار داشت این پروتکل‌ها به دلیل کامل بودنشان مورد توجه و استفاده سایر کلانشهرهای کشور نیز قرار گرفت.

وی افزود: متناسب با نیازهای مراکزی مثل اتوبوسرانی همکاران ما در شهرداری به تولید محتوا برای کارکنان و مجموعه‌ها اقدام کردند و این محتواها در اختیار فضای مجازی و سازمان‌ها قرار گرفت.

نصیری ادامه داد کار مشترک با مجموعه ۱۳۷ نیز از دیگر فعالیت‌های ما در این بازه زمانی بوده است و از این پس شهروندان می‌توانند با تماس با سامانه ۱۳۷ درباره ویروس کرونا اطلاعات کسب کنند.

وی افزود: علاوه بر این از طریق این سامانه شهروندان می‌توانند پیشنهاداتشان را رای انجام کارهای داوطلبانه ارائه دهند.

کد خبر 4867121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha