۱۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۴۴

رئیس هیئت کشتی استان زنجان:

توسعه کشتی بانوان را به عنوان یک اولویت پیگیری می کنیم

توسعه کشتی بانوان را به عنوان یک اولویت پیگیری می کنیم

زنجان-رئیس هیئت کشتی استان زنجان، توسعه این رشته در بخش بانوان را به عنوان یکی از رویکردهای این هیئت عنوان کرد و گفت: در این زمینه برنامه ریزی ویژه صورت گرفته است.

عباس محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه معتقدیم کشتی باید هم در بخش آقایان و هم در عرصه بانوان توسعه یابد، گفت: هر آنچه که تا به امروز از آن به عنوان برنامه‌ریزی برای توسعه کشتی در استان اتفاق افتاده، بیشتر معطوف به بخش آقایان بوده و بانوان از رسیدن به جایگاه واقعی خود در این رشته محروم مانده‌اند، هر چند در بخش آقایان نیز نتوانسته‌ایم به اهداف نزدیک شویم.

وی با یادآوری اینکه آمار حاکی از آن است که در حال حاضر ۲۵ نفر از بانوان زنجانی در رشته کشتی مشغول فعالیت هستند، افزود: بی‌شک، اگر می‌خواهیم این آمار در بخش بانوان افزایش یابد، باید نسبت به توسعه کشتی بانوان زنجان در همه شهرستان‌ها اهتمام ویژه داشته باشیم، این در حالی است که امروز فعالیت کشتی زنجان در بخش بانوان محدود به شهرستان‌های زنجان و ابهر است.

محمدی از برگزاری یک دوره کلاس مربیگری و داوری برای بانوان بعد از ایام تعطیلات نوروز سال ۹۹ خبر داد و تصریح کرد: امروز زیرساخت برای فعالیت بانوان کشتی‌گیر در استان فراهم بوده و فعالان این عرصه می‌توانند زیر نظر مربیان مجرب به تمرین بپردازند که در همین راستا تمرینات بانوان کشتی‌گیر در زنجان به میزبانی سالن شهید شهریاری اعتمادیه و در ابهر نیز به میزبانی خانه کشتی این شهرستان دنبال می‌شود.

رئیس هیئت کشتی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه بانوان کشتی‌گیر استان تلاش کرده‌اند تا با حضور در میادین مختلف، برای کشتی استان افتخار کسب کنند، خاطرنشان کرد: در رقابت‌های کشتی کلاسیک قهرمانی کشور که در حکم انتخابی تیم‌ملی بوده، فرشته کرمی از زنجان در وزن ۵۵ کیلوگرم توانست عنوان نایب‌قهرمانی را برای کشتی زنجان به دست آورد.

کد خبر 4871329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha