۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۱۶

روایت خاص دانشجویانی که خیریه «ترنم» را تاسیس کردند

روایت خاص دانشجویانی که خیریه «ترنم» را تاسیس کردند

حسین کلهر مدیر خیریه «ترنم» مهمان برنامه «خرم شهر» شد و از چگونگی شکل گیری این خیریه گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه سلامت، شبکه سلامت سیما، در ایام ماه مبارک رمضان برنامه زنده «خرم‌ شهر» را روی آنتن می‌برد. «خرم شهر» برنامه ای گفتگو محور است و هر روز با دعوت از یک میهمان روایتی متفاوت از زندگی  ارائه می کند.

حسین کلهر مدیر خیریه «ترنم» مهمان برنامه «خرم شهر» بود و درباره اتفاقات این خیریه صحبت کرد.

کلهر گفت: بیماران نادر خونی بدن‌شان تاب مقاومت برابر میکروب‌ها، ویروس‌ها و باکتری‌هایی را که آدم‌های عادی میزبان‌شان هستند و بدون احساس ناراحتی با آنها کنار می‌آیند، ندارند و یک سرماخوردگی کوچک، می‌تواند آنها را به سوی مرگ بکشاند.

وی عنوان کرد: در این میان کودکانی که مبتلا به این نوع بیماری ها هستند، در کنار حمایت‌های مالی و معنوی، نیاز به این دارند که افراد بیشتری درباره بیماری خاص و مراقبت‌های پزشکی مورد نیازشان بیشتر بدانند.

کلهر توضیح داد: در دوره دانشجویی از همکلاسی هایم خواستم که برای کمک به این گروه از بچه ها همراه ما باشند، به همین خاطر تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات جمع شدیم تا انواع حمایت‌های مادی و معنوی را در اختیار کودکان مبتلا به بیماری‌های خاص قرار دهیم.

وی عنوان کرد: برای اولین بار ۱۵ نفر کنار هم جمع شدیم و حدود ۵ میلیون تومان پول جمع کردیم که شروعی برای اتفاق جدید بود.

مدیر خیریه ترنم توضیح داد: بعد از اولین دیدار با کودکان بیمار به دانشجویان دانشگاه های دیگرهم  اطلاع دادیم و فضای بیمارستان را تغییر دادیم. برای تقویت روحیه کودکان اجرای موسیقی، اجرای نمایش، عروسک‌گردانی، تهیه اسباب‌بازی و لوازم تحریر، تهیه لباس را برای روحیه‌بخشی به بچه‌ها انجام دادیم اما طولی نکشید که سایر نیازهای ضروری این فرشته‌ها هم شناسایی و با همت خیّرین و تلاش گروه «ترنم» تأمین شد. به‌ طوری ‌که پس از آن، بخش قرنطینه رنگ‌وبوی تازه‌ای گرفت و دیوارها با عکس و نقاشی رنگین شدند.

کلهر با اشاره به خاطره ای از دوران دانشجویی گفت: دکتر خدایاری استاد دانشگاه ما سر کلاس برای هر اتفاق خارج از انضباط جریمه جمع می کرد و نماینده با آن جریمه برای جلسه بعد شیرینی می خرید.

وی افزود: یک جلسه به خاطر اینکه برای هماهنگی کارهای خیریه «ترنم» گوشی خودم را سر کلاس جواب دادم، استاد من را جریمه کرد و من موضوع خیریه را مطرح کردم و استاد خدایاری کل کلاس را جریمه کردند و جمع جریمه  دانشجویان ۱۰۰ هزار تومان شد  و استاد هم ۱۰۰ هزار تومان خودش را جریمه کرد که در نهایت ۲۰۰ هزار تومان به من دادند تا برای جشن خیریه استفاده کنم.

کلهر عنوان کرد: با راهنمایی استاد، خیریه را نامگذاری کردیم و بعد از ۲ سال تلاش در بهزیستی هم خیریه «ترنم» را ثبت کردیم.

کلهر عنوان کرد: این حمایت‌ها از مرحله بستری شدن کودکان آغاز می‌شود و تا ترخیص از بیمارستان و مراقبت‌های پس از آن ادامه دارد. خیریه دانشجویی «تعالی راه نیکی و مهر» یا همان «ترنم» ۹ سال تمام هم و غم‌شان را برای آسان کردن زندگی کودکان مبتلا به بیماری‌های نادر خونی گذاشته‌اند و فکر می‌کنند مردم باید بیشتر درباره این کودکان و نیازهایشان بدانند.

تیتراژ ابتدایی این برنامه را مصطفی پاشایی بر اساس ترانه‌ای از حامد عسکری خوانده، حمید عابدی خواننده آیتم‌های برنامه است و تیتراژ پایانی نیز مناجاتی با حال و هوای ماه مبارک مضان و با نوای محمدحسین پویانفر است.

این برنامه گفتگومحور، هر روز ساعت ۱۹ به صورت زنده پخش می‌شود. اجرای برنامه «خرم شهر» برعهده محمدحسین امیدی گوینده جوان و باسابقه رادیو است.

کد خبر 4921648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha