۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۱:۳۵

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق:

ائتلاف بین المللی در عملیات «شیران جزیره» علیه داعش مشارکت ندارد

ائتلاف بین المللی در عملیات «شیران جزیره» علیه داعش مشارکت ندارد

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق به جزییات عملیات نظامی شیران جزیره علیه تروریستهای داعش پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، تحسین الخفاجی سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق به جزییات عملیات نظامی شیران جزیره علیه تروریستهای داعش پرداخت.

وی افزود: اقدامات تروریستی که اخیرا در مناطق دیالی و صلاح الدین از سوی داعشی ها انجام شد به سبب امداد رسانی بود که برای تروریستها از مناطق صحرایی و مرز با سوریه رسیده بود.

الخفاجی تاکید کرد: عملیات شیران جزیره از صبح امروز با تکیه بر نیروی هوایی و بالگردهای عراقی انجام شده است و ائتلاف بین المللی مشارکتی ندارد. هدف پاکسازی خط مرزی با سوریه است.

گفتنی است که مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که صبح امروز یکشنبه عملیات موسوم به «أسود الجزیره»(شیران جزیره) برای بازرسی صحرای الجزیره در شمال استان الأنبار، جنوب استان نینوا و غرب استان صلاح‌الدین تا مرزهای بین‌المللی سوریه تحت نظارت فرماندهی عملیات مشترک آغاز شده و «وادی الثرثار»، فرودگاه جنیف، سنیسله، جبل المنایف، دشت رواه، الشعبانی، طریفانی، وادی العجیج و تپه‌های الطیارات را شامل می‌شود.در این عملیات فرماندهان عملیات الجزیره، صلاح‌الدین، غرب نینوا، الحشدالشعبی و العشائری در ۱۱ محور با پشتیبانی هواپیماهای ارتش و نیروی هوایی مشارکت دارند.

در بیانیه مذکور آمده است که این عملیات با هدف تقویت امنیت و ثبات در این مناطق و تعقیب عناصر تروریستی و دستگیری آن‌ها صورت می‌گیرد.

این در حالی است که تحرکات داعش اخیرا در استانهای مختلف عراق تشدید شده است و تکفیری ها به نیروهای ارتش و حشد شعبی و عشایری حمله می کنند. علاوه بر آن داعشی ها محصولات کشاورزی را در استان دیالی به آتش می کشند. این در حالی است که نیروهای عراقی به ویژه حشد شعبی طی روزهای گذشته عملیات های گسترده و موفقی علیه تروریستهای داعش انجام داده اند.

داعش از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی حمایت می شود و هدف، بی ثباتی عراق است تا آمریکا به این بهانه نظامیان خود را در عراق نگه دارد.

کد خبر 4927998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha