۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۵۰

پل آسیب‌دیده «کلل» دشتستان ترمیم شد

پل آسیب‌دیده «کلل» دشتستان ترمیم شد

بوشهر- رییس اداره نگهداری ابنیه فنی راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: پل آسیب دیده کلل در بخش آبپخش دشتستان ترمیم و عبور و مرور عادی برقرار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شاه حسینی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پل در ۱۲ کیلومتری محور برازجان - گناوه (باند برگشت) و بر روی رودخانه دالکی قرار دارد که دچار خسارت شده بود و از همان ساعات اولیه بروز حادثه، عملیات بهسازی و بازسازی این پل آغاز شد.

شاه حسینی با اشاره به عمر بالای ۵۰ ساله پل کلل ادامه داد: به علت عمر بالا، ترافیک سنگین در کنار عبور رودخانه دائم و همچنین در ماه‌های اخیر عبور نفتکش‌های ترانزیتی به جزیره نگین، بخشی از عرشه پل دچار شکستگی شد که با اقدام به موقع تعمیرات محل تخریب، از وقوع حادثه جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه به دلیل قدمت بالا و ترددهای سنگین روی پل، احتمال دارد در آینده نیز شاهد تخریب قسمت‌های دیگر از دال پل باشیم تصریح کرد: در خصوص تعمیر عرشه این قسمت از پل نیز که شامل نه دهانه ۲۰ متری است، در حال مطالعه و ارائه طرح مناسب تعمیرات هستیم که در صورت تأمین اعتبار، این اداره کل آماده اجرای تعمیر است.

وی اظهار داشت: این اداره بنا بر وظیفه خود طی سال‌های گذشته عملیات تعمیرات قسمت‌های مختلف از قبیل پایه‌ها و رنگ آمیزی تیرهای فلزی و دال پل کلل را انجام داده و در حال حاضر نیز در حال تعمیر دال انتهایی پل هستیم، ولی با توجه به عمر بالای پل، طول زیاد آن و ماهیت کار تعمیرات که زمان بر می‌باشد، تلاش داریم بدون انسداد مسیر اقدامات تکمیلی انجام شود.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه پل و ابنیه فنی با تلاش مستمر راهداران در سطح راه‌های استان نگهداری می‌شود.

کد خبر 6119713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha