۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۰۱

علیزاده در گفتگو با مهر:

زیر بنای تحول‌گرایی، نگاه عدالت محور است/لزوم تحول در نظام آموزشی

زیر بنای تحول‌گرایی، نگاه عدالت محور است/لزوم تحول در نظام آموزشی

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: زیربنای تحول‌گرایی در کشور باید نگاه عدالت محور باشد.

علی اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه تحول خواهی و تحول گرایی یکی از ابعاد وجودی و راه و مشی امام(ره) بود که مقام معظم رهبری امسال آن را تبیین فرمودند، گفت: برای تحقق تحول، اعتماد به جوانان ضروری است، البته استفاده از جوانان به معنای کنار زدن افراد با تجربه نیست، جوانان موتور پیشران تحول هستند.

نماینده مردم دامغان در مجلس تاکید کرد: جوانان در جمهوری اسلامی در عرصه علم و دانش پیشران هستند و جمهوری اسلامی از نظر قدرت دفاعی در جایگاه ممتاز منطقه‌ای و جهانی قرار دارد تا جایی که کسی جرئت تعرض به ایران را ندارد و بدون رضایت جمهوری اسلامی اتفاقی در منطقه نمی‌افتند.

علیزاده قطع وابستگی بودجه جاری به درآمدهای نفتی را یکی از تحولات ضروری در بودجه کشور خواند و گفت: مجلس می‌تواند درآمدهای نفتی را در صورت ضرورت به دولت قرض بدهد نه اینکه نفت به عنوان سرمایه برای تامین کسری بودجه جاری دولت مورد استفاده قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم تدوین بودجه عملیاتی برای اداره کشور گفت: هر ساله اعتبارات بودجه بین دستگاه‌های اجرایی تقسیم می‌شود در حالی که بر اساس بودجه ریزی عملیاتی باید اهداف و برنامه‌ریزی دستگاه‌ها به دولت ارائه شده و مشخص باشد و در صورت تحقق اهداف مورد نظر، بودجه دستگاه‌ها اختصاص داده شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس تاکید کرد: مطالبه مقام معظم رهبری از مجلس یازدهم قطع وابستگی بودجه به نفت است.

علیزاده تحول در نظام آموزشی کشور را امری ضروری خواند و گفت: فرزندان ما بعد از فارغ التحصیلی باید فن و حرفه ای را برای ورود به بازار کار آموخته باشند.

وی با بیان اینکه جلوگیری از پیر شدن جمعیت کشور امری ضروری است، اظهار داشت: مشکلات فرهنگی و قانونی زیادی وجود دارد، در غرب پرستان می‌خواهند ریشه و نسل مسلمانان را از بین ببرند؛ مجلس باید با وضع قوانینی فرزندآوری را تشویق و تسهیل کند.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه برای ایجاد تحول باید نگاه‌های عدالت محور وجود داشته باشد گفت؛ متاسفانه در تحقق عدالت دچار عقب‌ماندگی هستیم باید زیربنای همه تحولات در کشور ما نگاه عدالت محور باشد. عدالت واژه وسیعی است و شامل عدالت اجتماعی اقتصادی و معیشتی و امکانات است.

علیزاده تصریح کرد: برای تحقق تحول با زیر بنای عدالت محور نباید از دشمن ترسید، اگر جوان‌ها وارد عرصه نشوند تحقق عدالت و تحول امکان پذیر نیست.

کد خبر 4941179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha