۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۲۴

نماینده بروجرد در صحن مجلس:

وزارت فرهنگ از نیروهای انقلابی حمایت نمی‌کند

وزارت فرهنگ از نیروهای انقلابی حمایت نمی‌کند

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نیروهای مردمی و انقلابی حمایت نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه مقصودی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مسائل فرهنگی کشور خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آقای صالحی! سئوال ما از شما این است که چرا از جشنواره عمار حمایت نمی کنید و در این جشنواره شرکت نمی کنید و علت عدم حمایت شما از نیروهای مردمی و انقلابی چیست؟

وی ادامه داد: بیمه هنرمندان تبدیل به آرزو شده است و متأسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا اقدامی انجام نمی دهد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ای برای رونق کتابخوانی ندارد و راهی که این وزارتخانه در پیش گرفته به تُرکستان است.

مقصودی بیان کرد: بی صبرانه منتظر هستیم ببینیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چه طریقی می خواهد ضرر و زیانی که به عرصه هنر به دلیل کرونا وارد شده است را جبران کند و اینکه این وزارتخانه چه برنامه ای برای همسان سازی حقوق کتابداران دارد.

سرمدی: باید به پیشکسوتان عرصه هنر توجه شود

در ادامه این جلسه، کیومرث سرمدی درباره مسائل فرهنگی کشور، گفت: ارتقای چارت سازمانی کارکنان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد و لازم است بودجه خوبی برای این مسئله در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: لازم است به هنرمندان و پیشکسوتان عرصه هنر توجه بیشتری شود، چرا که بسیاری از آنان مشکلات مالی دارند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه بنده نویسندگان و هنرمندانی داریم که برای انتشار آثار خود مشکلات عدیده ای دارند که لازم است اعتباراتی به آنان داده شود.

کد خبر 4948832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha