۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۴

رئیس صمت استان بوشهر خبر داد

فراهم شدن تمدید گواهی تجارت خارجی در بوشهر به صورت غیر حضوری

فراهم شدن تمدید گواهی تجارت خارجی در بوشهر به صورت غیر حضوری

بوشهر- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از فراهم شدن امکان تمدید گواهی کاربران تجارت خارجی در بوشهر به صورت غیر حضوری خبر داد.

سید حسین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امکان صدور گواهی امضای الکترونیکی در استان بوشهر به صورت نیمه‌حضوری نیز فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه عدم نیاز به مراجعه و اسناد کاغذی از مزایای روش بر خط است گفت: برآورد می‌شود این خدمت منجر به حذف ۲۷۰ هزار مراجعه حضوری و یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار برگ کاغذی در سال شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: کاهش حمل‌ونقل، کاهش مصرف سوخت و پیشگیری از آلودگی هوا و حفاظت محیط‌زیست و از همه مهم‌تر افزایش بهره‌وری و کارایی از دیگر مزایای این خدمت است.

وی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت و در راستای تسهیل فرآیند صدور و تمدید گواهی و تمدید گواهی امضای الکترونیکی به عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه دولت الکترونیک امکان «صدور نیمه‌حضوری گواهی امضای الکترونیکی، «تمدید کاملاً غیرحضوری گواهی امضای الکترونیکی و صدور گواهی با اعتبار دوساله فراهم‌شده است.

وی عنوان کرد: به منظور تمدید غیرحضوری یک هفته قبل از اتمام اعتبار گواهی لینک تمدید توسط مرکز صادرکننده گواهی برای صاحب گواهی پیامک می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: پس از اتصال توکن و ثبت درخواست در سامانه (gica.ir) ابتدا وضعیت متقاضی از سازمان ثبت احوال کشور استعلام و در صورتی که گواهی متضمن عنوان شغلی باشد، رابطه استخدامی وی از سازمان اداری و استخدامی کشور (اسناد برای کارمندان دولتی) و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اداره ثبت شرکت‌ها (برای کارمندان بخش خصوصی) استعلام می‌شود و درنهایت با پرداخت اینترنتی تعرفه، گواهی به صورت بر خط تمدید می‌شود.

کد خبر 4960210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha