۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۲۱:۲۳

استاندار گلستان مطرح کرد

اعمال محدودیت کرونایی در کل استان/ دو سوم مبتلایان روستایی هستند

اعمال محدودیت کرونایی در کل استان/ دو سوم مبتلایان روستایی هستند

گرگان- استاندار گلستان گفت: روزانه ۳۰۰ هزار ماسک در استان تولید می شود و از نظر تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده وضعیت خوبی داریم.

به گزارش خبرنگار مهر هادی حق‌شناس شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری اظهارکرد: در اسفندماه، مردم پروتکل‌های بهداشتی را خوب رعایت کرده و از پیک اول کرونا عبور کردیم.

وی افزود: در آن برهه، گرگان در بین دو شهر رشت و قم از نظر ابتلاء به بیماری قرار گرفت و بیش از ۵۰ درصد ایمنی گله‌ای اتفاق افتاد.

حق شناس گفت: هم اکنون هشت شهرستان درگیر کرونا بوده و در این مرحله، شیوع بیماری در روستاها بیشتر از شهرها است.

وی تصریح کرد: مبتلایان استان یک سوم شهرنشین و دو سوم روستانشین هستند و بخش عمده‌ای از آن مربوط به حضور در مراسم عروسی و عزا است.

استاندار گلستان تأکید کرد: اگر سه اقدام، زدن ماسک، شستن دست‌ها و عدم حضور در اجتماعات، رعایت شود مطمئناً زودتر از شرایط قرمز خارج خواهیم شد.

وی با بیان این که مردم از رفتن به مراسم عروسی خودداری کنند، گفت: در این شرایط، شادی رفتن به عروسی زودگذر است و در چند روز آینده به عزا تبدیل می‌شود.

حق شناس ادامه داد: روزانه ۳۰۰ هزار ماسک در استان تولید می‌شود و از نظر تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده وضعیت خوبی داریم.

وی تصریح کرد: اگر پروتکل‌ها رعایت نشود، مجبور خواهیم شد محدودیت‌ها را در کل استان تسری دهیم.

وی با بیان این که سه هزار تخت بیمارستانی در استان وجود دارد، اضافه کرد: ۲۰ درصد تخت‌های ما توسط بیماران کرونا اشغال شده و ۷۵ نفر هم در آی سی یو بستری هستند.

کد خبر 4963784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha