۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۹:۱۹

در مراسم ۴ جولای؛

ترامپ: آنارشیست‌ها را مغلوب می‌کنیم/ چین باید پاسخگو باشد!

ترامپ: آنارشیست‌ها را مغلوب می‌کنیم/ چین باید پاسخگو باشد!

سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا که به مناسبت روز استقلال این کشور ایراد شد؛ آمیزه‌ای از اتهامات واهی علیه معترضان ضدنژادپرستی، رسانه‌های منتقد و البته چین بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی که به مناسبت روز استقلال این کشور (مراسم چهارم جولای) ایراد شد؛ باز هم با ادعای حفظ میراث فرهنگی، از نحوه برخورد معترضان ضد نژادپرستی با مظاهر به جا مانده از دوران برده‌داری آمریکا انتقاد کرد.

ترامپ همچنین چپ‌های افراطی و رسانه‌های به زعم وی دروغ‌پرداز را در ناآرامی‌های اخیر دخیل دانست حال آنکه مثل همیشه، در دفاع از راهبرد خود در مقابله با کرونا، انگشت اتهامش را به سمت چین نشانه گرفت.

رئیس جمهور آمریکا، معترضانی که نمادهای ضد نژادپرستی را در سطح خیابان‌ها به زیر می‌کشند؛ مارکسیست، آنارشیست، خرابکار و غارتگر توصیف کرد و مدعی شد که در حال غلبه بر این جماعت است!

وی همچنین از تصمیم برای تأسیس یک پارک ملی خبر داد که قرار است به محل نگهداری مجسمه‌هایی تبدیل شود که مورد غضب مردم آمریکا واقع شده‌اند.

ترامپ همچنین رسانه‌ها را به دروغ‌پردازی علیه خود و مظاهر به زعم وی تاریخی آمریکا متهم کرد و مدعی شد: هراندازه بیشتر دروغ بگویید و مردم را به تفرقه دعوت کنید، ما هم به همان اندازه در صدد برملا کردن حقیقت برخواهیم آمد و پیروز خواهیم شد. هرچه بیشتر دروغ بگویید؛ بی‌اعتبارتر می‌شوید.

در نهایت، رئیس جمهور آمریکا در دفاع از عملکرد خود در دوره شیوع کرونا مدعی شد که باید به کاهش تعداد قربانیان و نه افزایش شمار مبتلایان که نتیجه فراوانی روند تست‌گیری است استناد کرد.

وی همچنین در تکرار ادعای همیشگی، مخفی‌کاری، فریبکاری و لاپوشانی چین را دلیل انتشار کووید ۱۹ در سراسر جهان معرفی کرد و مدعی شد چین باید کاملاً پاسخگوی این همه‌گیری باشد.

کد خبر 4966013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha