۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۲

رئیس اداره منابع طبیعی دامغان:

اسناد کاداستر برای ۷۶۹۰ هکتار اراضی ملی دامغان صادر شد

اسناد کاداستر برای ۷۶۹۰ هکتار اراضی ملی دامغان صادر شد

دامغان- رئیس اداره منابع طبیعی دامغان بابیان اینکه اسناد کاداستر برای هفت هزار و ۶۹۰ هکتار اراضی ملی این شهرستان صادر شد، گفت: هدف از این اقدام جلوگیری از دخل و تصرف در اراضی است.

علی‌اکبر عباسی راد در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه اراضی ملی حوزه ثبتی دامغان یک‌میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۴ هکتار است، ابراز داشت: تاکنون در راستای اجرای قانون جامع کاداستر برای بیش از ۹۸ درصد این اراضی اسناد مالکیت تک‌برگی صادرشده است.

وی افزود: در راستای اجرای قانون جامع کاداستری با همکاری اداره ثبت‌اسناد و املاک دامغان برای بیش از هفت هزار و ۶۹۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان اسناد تک‌برگی کاداستری صادر شد.

رئیس اداره منابع طبیعی دامغان بابیان اینکه اسناد تک‌برگی کاداستری از دقت بالایی برخوردار هستند، ابراز داشت: برای اجرای این طرح اطلاعات توصیفی و مکانی هر پلاک ثبتی در نظر گرفته می‌شود.

عباسی راد در ادامه تصریح کرد: با اجرای این طرح کاداستر علاوه بر رفع بسیاری از مشکلات ثبتی، تصرف و تعرض و پدیده زمین‌خواری به‌شدت کاهش‌یافته و از سوءاستفاده‌های احتمالی و جعلی اسناد نیز جلوگیری می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و تعامل ایجادشده بین ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و ثبت‌اسناد و املاک و در صورت تأمین اعتبار لازم، این ظرفیت و امکان وجود دارد تا پایان سال جاری صدور اسناد تک‌برگی برای اراضی ملی شهرستان دامغان به میزان حدود ۵۶ هزار هکتار برسد.

کد خبر 4968174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha