۲۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۳۴

امام جمعه اصفهان:

مسئولان و نمایندگان مجلس آداب و اخلاق اسلامی را مدنظر قرار دهند

مسئولان و نمایندگان مجلس آداب و اخلاق اسلامی را مدنظر قرار دهند

اصفهان – امام جمعه اصفهان گفت: مسئولان و نمایندگان مجلس باید آداب و اخلاق اسلامی را در برخورد با مسائل و انسان‌ها حتی اگر نظر مخالفی با آنها دارند، مدنظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با تاکید بر اینکه بر اساس روایات دینی تمام افعال و کردار مؤمنان باید در راه رضایت خداوند متعال باشد، اظهار داشت: بر این اساس این انتظار را داریم که به ویژه مسئولان کشور اعمال و رفتارهایشان بدون ارتباط به اتصال به جناحی خاص و تنها در راه خدمت به مردم و رضای الهی باشد و خشنودی خداوند و نه خوش آمد انسانی را در تصمیم‌هایشان لحاظ کنند.

وی افزود: نمایندگان مجلس نیز باید این موارد را رعایت کنند و نباید از سر احساس یا ناآگاهی به هیچکس تهمت بزنند، رفتاری که اخیراً در مجلس شاهد بودیم که به یکی از وزرا دروغگو گفتند صحیح و اسلامی نبود.

مسئولان و نمایندگان مجلس آداب و اخلاق اسلامی را مدنظر قرار دهند

امام جمعه اصفهان با سفارش به مسئولان و نمایندگان مجلس بر مدنظر قرار دادن آداب و اخلاق اسلامی در برخورد با مسائل و انسان‌ها حتی اگر نظر مخالفی با آنها دارند، تاکید کرد: روز قیامت به یقین از شما سوال می‌شود که چرا با بد و بیراه گفتن خواستید حرف خود را اثبات کنید و چرا این قدر راحت به کسی تهمت زدید، اگر هر یک از ما به فردی تهمت و برچسب خائن یا دروغ‌گو بزنیم به یقین در پیشگاه الهی پذیرفته شده نیست و باید جوابگوی این اعمال و سخنان خود باشیم.

وی مسئولان جمهوری اسلامی را الگویی برای مردم دانست و گفت: مؤمن باید خداشناس بوده و دوست و دشمن خویش را به درستی بشناسد ضمن اینکه به این نوع آداب و اخلاق اسلامی متضمن باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سالروز حمله مأموران پهلوی به مسجد گوهرشاد گفت: با دسیسه دشمنان اسلام رضا شاه در ایران و آتاتورک در ترکیه مأمور شدند تا با اسلام مبارزه کنند که از مهم‌ترین اصول آن مبارزه حجاب بود.

نقشه‌های غرب و رسانه‌های بیگانه در راستای مبارزه با حجاب و عفاف

وی با اشاره نقشه‌های همیشگی غرب و رسانه‌های بیگانه در راستای مبارزه با حجاب و عفاف در ایران اسلامی و حتی جهان تاکید کرد: «مرداک» خبرنگار غربی - صهیونیستی است که عفاف زدایی و در نتیجه فروپاشی بنیان خانواده را کلید انحطاط تمدن ایرانی اسلامی توصیف کرده است؛ آنها سالهاست در این موارد تحقق و تفحص می‌کنند و در این راه از نقشه‌های مختلف به ویژه از طریق رسانه و فضای مجازی فروگذار نمی‌کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه مبارزه ملت ایران با استعمار و سیاست‌های استعماری آمریکا و امثال آن تمام نشدنی است، تاکید کرد: جالب است که دنیا نیز نسبت به رفتارهای آمریکا دیگر واکنش کدخدایی ندارد به نوعی که ۱۹۲ کشور دنیا در مخالفت با آمریکا، تحریم‌های بیشتر ایران را بسیاری از سران کشورها قبول نکردند.

دنیا امروز دسیسه‌ها و نقشه‌های شوم آمریکا را به خوبی رصد می‌کند

وی با بیان اینکه دنیا امروز دسیسه‌ها و نقشه‌های شوم آمریکا را به خوبی رصد می‌کند و نسبت به آنها آگاه است و ایران اسلامی را نیز به خوبی می‌شناسد، تاکید کرد: مقاومت در برابر این نقشه‌های شوم دشمنان در ایران ادامه داشته و همچون همیشه ایران اسلامی الگوی راه دیگر کشورها در مبارزه با استعمار خواهد بود.

امام جمعه اصفهان در ادامه به موضوع آتش‌سوزی دریکی از بخش‌های سایت هسته‌ای نطنز پرداخت و گفت: تنها یک سالن کوچک در یکی از بخش‌ها آن هم در زمان آزمایش وسایل نصب شده دچار مشکل شده بود و مشکل خاصی مطرح نبوده است، نه هواپیمایی وجود داشت و نه پخش مواد رادیواکتیو رخ داده است، رسانه‌ها باید دقت کنند که این مسائل را بزرگ نکنند که دشمنان نیز از این موارد بخواهند به نفع اهداف شوم خود سو استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان همچنین با اشاره به فراگیر شدن بیماری کرونا در کشور گفت: از مردم خواهش می‌کنیم که موارد و پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید مسئولان و کارشناسان شبکه بهداشت را رعایت کنند.

وی با توصیه به استفاده از ماسک در اماکن عمومی گفت: ۸۰ درصد خطر این بیماری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک کاهش پیدا می‌کند و در چنین شرایطی که آمار فوتی‌ها افزایش یافته و ابتلاء به این بیماری کوچک و بزرگسال نمی‌شناسد باید مردم بیش از گذشته نکات بهداشتی را رعایت کنند.

کد خبر 4970409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha