۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۳۹

رئیس حوزه هنری کردستان:

فعالیت سینماهای استان کردستان از امروز آغاز شد

فعالیت سینماهای استان کردستان از امروز آغاز شد

سنندج - رئیس حوزه هنری استان کردستان از آغاز به فعالیت مجدد سالن‌های سینما در این استان از امروز اول مردادماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان امین مرادی اظهار کرد: بعد از ۵ ماه تعطیلی فعالیت سینماهای استان کردستان از امروز اول مردادماه مجدد از سر گرفته شد.

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان‌ها و مراجع مسئول، بازگشایی سالن‌های سینما در استان کردستان با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان ضمن اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های سینما در استان کردستان، افزود: در همین راستا و تا عادی شدن شرایط ظرفیت فروش بلیت برای هر سالن سینما تا سقف ۵۰ درصد مجاز است.

وی به استفاده از ماسک برای تماشاچیان و کادر حاضر در سالن سینما اشاره کرد و گفت: استفاده از ماسک، در دسترس بودن مایع ضدعفونی کننده برای تماشاچیان و ضدعفونی کامل سالن‌های سینما بر اساس دستورالعمل‌های اعلامی از سوی وزارت بهداشت از جمله اقدامات در راستای مقابله با شیوع و گسترش ویروس کرونا در سالن‌های سینما است.

مرادی ضمن دعوت از مردم استان کردستان برای حضور در سالن‌های سینما به ویژه در شهرستان‌های سنندج و بیجار، یادآور شد: متاسفانه به دنبال وی شیوع ویروس کرونا بیش از ۵ ماه فعالیت سالن‌های سینما در استان کردستان متوقف شده و این تعطیلی خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته است.

وی خسارت‌های وارده به سالن‌های سینما از زمان شیوع ویروس کرونا در استان کردستان را حدود ۲ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: متاسفانه جامعه فرهنگ و هنر بعد از شیوع ویروس کرونا با بیشترین مشکلات مواجه شده و این ویروس بر روی فعالیت‌ها و برنامه‌های این قشر تاثیر منفی زیادی داشته است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان ضمن دعوت از مردم علاقه مند به فرهنگ و هنر این استان برای تماشای آخرین تولیدات سینمایی کشور، بیان کرد: (انتظار داریم که در سایه تلاش‌های صورت گرفته از سوی کادر بهداشت و درمان و همچنین رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم هرچه سریع‌تر شاهد بهبود اوضاع و شرایط در سطح کشور از جمله استان کردستان باشیم.

استان کردستان هم اکنون دارای سه سینمای فعال با بیش از ۱۳۷۰ صندلی است و در آینده‌ای نزدیک چندین سالن جدید سینمایی از سوی حوزه هنری استان کردستان راه اندازی شده و سرانه سالن سینما در این استان به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

کد خبر 4980667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha