۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۰۷

با حضور نماینده قزوین:

مشکلات زمین‌های وقفی قزوین بررسی شد

مشکلات زمین‌های وقفی قزوین بررسی شد

قزوین- در نشستی با حضور مدیرکل اوقاف و رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین مشکلات اراضی و املاک وقفی در سطح استان قزوین بررسی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف استان قزوین عصر شنبه با حضور در دفتر لطف الله سیاهکلی مرادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی مسائل مربوط به زمین‌های وقفی را مورد بررسی قرار داد.

لطف الله سیاهکلی در این جلسه بر احیای موقوفات و عمل به نیات واقفین با رعایت احکام شرعی و قوانین قانونی و حفظ حق و حقوق مردم تاکید کرد و اظهار داشت: باید به گونه‌ای عمل کنیم تا هم رضایت و اعتماد عمومی مردمی به وقف افزایش یابد و هم احیا موقوفات و عمل به نیات واقفین با حفظ قوانین قانونی و احکام شرعی صورت گیرد.

وی بیان کرد: موارد وقفی که در مناطق مختلف استان وجود دارد باید با حضور مسئولان استانی در منطقه و بازدید میدانی و برگزاری جلسات کارشناسی و فنی با اهالی و مدیران شهرستانی مورد بررسی دقیق قرار گیرد و با رعایت همه قوانین و احکام شرعی کاری کنیم تا همراهی مردم و اعتماد و اطمینان آنها به وقف جلب شود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احیا موقوفات و عمل به نیات واقف از کارهای مهمی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین هم در این جلسه اظهار داشت: متأسفانه بعد از ۴۰ سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی هنوز وقف را با ذهنیت مشکل نگاه می‌کنند که این رویکرد و ذهنیت اجحاف به این سنت حسنه است.

وی اضافه کرد: در صورتی که وقف هیچ مانعی در مسیر توسعه و رفاه نیست بلکه کمک و حلال مشکلات است و از گذشته تا کنون نیز به عنوان بازوی توانمندی در راستای ارائه خدمات و افزایش رفاه عمومی در جامعه است.

در این جلسه مقرر شد با تشکیل کمیته فنی وقف با حضور سازمان‌های مربوطه در اراضی موقوفات در شهرستان‌های استان و همچنین بازدید میدانی و برگزاری جلسه با اهالی اراضی موقوفه و مسئولان شهرستانی برای گره گشایی از مشکلات اقدام کرد.

همچنین مدیرکل اوقاف استان قزوین آمادگی کامل خود را برای تبدیل به احسن اراضی که سهم اوقاف در آن زیر یک دانگ می‌باشد و افراز اراضی که سهم وقف در آن زیر ۳ دانگ می‌باشد اعلام کرد.

در این نشست روش‌های جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف رفاهی، خدماتی و عمرانی در اراضی و املاک موقوفی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 4982824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha