۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۴۶

معاون علوم پزشکی شیراز اعلام کرد:

۱۱۴ مبتلا به کرونا در بخش های ویژه استان فارس بستری هستند

۱۱۴ مبتلا به کرونا در بخش های ویژه استان فارس بستری هستند

شیراز – معاون علوم پزشکی شیراز از بستری شدن ۱۱۴ نفر در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر چهارشنبه با حضور در استودیو سلامت در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش آمار ثبت مبتلایان به کووید ۱۹ در فارس طی روزهای اخیر افزود: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان فارس، ۲۱۲ هزار نفر از مردم استان تحت آزمایش‌های این بیماری قرار گرفتند که تا امروز ۳۱ هزار و ۶۹۰ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی ادامه داد :۱۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵ شهرستان در وضعیت زرد و دو شهرستان در وضعیت سفید قرار دارند.

او با بیان اینکه متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ هم استانی در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند، مجموع موارد مرگ و میر مبتلایان به کووید ۱۹ در استان از ابتدا تاکنون را ۴۷۶ نفر اعلام کرد. به گفته معاون بهداشت دانشگاه، هم اکنون ۹۳۵ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۲۷ هزار و ۴۲۶ نفر نیز در فارس با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص یافته و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

دکتر همتی ۴۷۶ مورد فوتی استان بر اثر ابتلاء به کرونا ویروس از شروع تاکنون را ۲۱۸ مورد مربوط به شیراز؛ ۲۶ مورد مرودشت، ۲۱ مورد کازرون، ۱۲ مورد داراب، ۹ مورد آباده، ۸ مورد قیر و کارزین، ۶ مورد اقلید، کوار، لامرد، ممسنی و پاسارگاد هر کدام ۵ مورد، زرین دشت، خرم بید استهبان و زرقان هر کدام ۴ مورد، سپیدان و ارسنجان هر کدام سه مورد، مُهر و فیروزآباد هر کدام دو نفر، کوه چنار، رستم، نی ریز، خرامه، سروستان و بیضا هر کدام یک نفر عنوان کرد و مابقی جانباختگان را نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان اعلام کرد.

او با اشاره به اینکه اساتید اپیدمیولوژی دانشگاه بر این عقیده اند که استفاده حداکثری مردم از ماسک موجب ۶۰ درصد از موارد بستری و ۷۰ درصد از موارد فوت کاهش پیدا می‌کند، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه فارس همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، یادآور شد: خوشبختانه با رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم آمار رو به کاهش است، اما آمار مرگ و میر در استان کاهش چندانی نداشته که با همدلی و همکاری مردم شاهد تغییر این آمار خواهیم بود.

دکتر همتی ابراز امیدواری کرد تا با رعایت استفاده از ماسک به عنوان یک توصیه مهم و ساده از سوی مردم، سلامتی را به خود، خانواده و جامعه هدیه دهیم.

کد خبر 4986417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مریم IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      0 0
      مسئولین و گشت کرونا یک سری هم به بازار وکیل شیراز بزنند ببینند چه خبره مسئولین شیراز در خواب هستند پس چرا نظارت نمیکنند