۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۱۳

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا:

ایجاد مجتمع های دیجیتال از شاخص‌های فرهنگی هر شهرستان است

ایجاد مجتمع های دیجیتال از شاخص‌های فرهنگی هر شهرستان است

اصفهان - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا با بیان اینکه ایجاد مجتمع های دیجیتال یکی از شاخص های فرهنگی هر شهرستان است، گفت: مجتمع دیجیتال شهرضا مجددا راه‌اندازی شده است.

سعید طبیبیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی باید به عنوان یک اصل مهم مورد توجه همگان قرار گیرد، اظهار داشت: در روزهای شیوع ویروس کرونا که قرار گرفتن در محیط بیرون از خانه تهدید محسوب می‌شد، مردم بیش از همیشه به استفاده از فضای مجازی روی آوردند و قطعاً در دوران پساکرونا، فضای مجازی به یکی از پل‌های ارتباطی بسیار قوی میان افراد تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به توصیه‌هایی مبنی بر کاهش ارتباطات مستقیم و فاصله گذاری اجتماعی، فضای مجازی اصلی ترین بستر ارتباطات هم از سوی مردم هم از سوی مسئولین شناخته می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا تشریح کرد: استفاده گسترده نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی از جمله آموزش‌های از راه دور مدارس و دانشگاه‌ها و برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و مراسمات مذهبی از فضای مجازی در کنار استقبال روز افزون مردم از این فضا، نشان داد که آوردگاه جدیدی پیش روی ما خواهد بود و باید خود را برای ایجاد بسترهای مناسب آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه مجتمع دیجیتال شهر سال ۱۳۹۲ در شهرستان شهرضا تأسیس و مورد بهره برداری قرار گرفت ولی به دلیل برخی از مشکلات از سال ۱۳۹۶ تعطیل شده بود، گفت: شرایط کنونی ایجاب می‌کرد این مجتمع مجدداً راه اندازی و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبیبیان افزود: با دعوت از برخی کارشناسان جوان و مجرب در زمینه‌های مختلف علوم رایانه‌ای، دیجیتال و فضای مجازی و ترغیب آنها، سعی کردیم این مجتمع را مجدداً مورد بهره برداری قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ایجاد مجتمع‌های دیجیتال یکی از شاخص‌های فرهنگی هر شهرستان است اظهار داشت: این مجتمع می‌تواند با کمک متخصصان در حوزه تولید نرم افزارهای مختلف به صورت تخصصی نیازهای آحاد جامعه را تأمین کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا با بیان اینکه برای راه اندازی و تجهیز مجتمع فرهنگی ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، گفت: استفاده بهینه از فن آوری اطلاعاتی و ارتباطی، فراهم کردن زمینه استفاده از نرم افزارها، برگزاری کلاس و کارگاه‌های آموزشی برای تولید محتوای رسانه دیجیتال در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و علمی از اهداف راه اندازی این مجتمع است. برگزاری مسابقات فرهنگی و دیجیتالی مانند طراحی وب و وبلاگ نویسی از دیگر کارکردهای این مجتمع است.

وی خاطر نشان کرد: مرکز تولید مجتمع فرهنگی دیجیتال شهر شهرضا آمادگی دارد در تمام حوزه‌ها و سطوح مرتبط با فناوری اطلاعات و فضای مجازی خدمات خود را به سایر نهادها ارائه دهد.

برگزاری آزمون تخصصی فوق ممتاز در شهرستان شهرضا

وی با اشاره به اینکه آزمون تخصصی فوق ممتاز در شهرستان شهرضا ویژه فارغ‌التحصیلان انجمن خوشنویسان در محل انجمن خوشنویسان برگزار شد، گ فت: خوشنویسی از هنرهای اصیل و سنتی کشور ایران است و علاقه‌مندان زیادی دارد و در شرایط کنونی می‌تواند به آرامش و امنیت روحی افراد کمک کند.

طبیبیان بیان داشت: درخشش و فعالیت انجمن خوشنویسان حاصل تلاش مسئولان، استادان خوشنویس و هنرمندان شهرستان در دوره‌های مختلف بوده و این انجمن همه‌ساله در سطح استان و کشور مطرح و صاحب امتیاز بوده است.

وی گفت: برگزاری آزمون‌های تخصصی فوق ممتاز صرفاً در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود، که با تلاش مدیریت انجمن خوشنویسان این امتیاز برای شهرستان شهرضا کسب شد.

کد خبر 4990820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha