۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۱۶

رئیس سازمان اورژانس کشور خبر داد؛

نجات بیماران سکته حاد قلبی و مغزی/خرید ۱۰۰۰ موتورآمبولانس

نجات بیماران سکته حاد قلبی و مغزی/خرید ۱۰۰۰ موتورآمبولانس

رئیس سازمان اورژانس کشور، از انتقال مستقیم ۹۵ هزار بیمار سکته حاد قلبی به مراکز درمانی در کمتر از ۶۰ دقیقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در برنامه‌ای که بعد از ظهر چهارشنبه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، طرح‌های جدید سازمان اورژانس کشور مورد بهره برداری قرار گرفت.

پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور، در این مراسم، از قرارداد خرید ۱۰۰۰ دستگاه موتور آمبولانس خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۳۰ دستگاه موتور آمبولانس مشغول خدمات رسانی در تهران و کلانشهرها هستند.

وی افزود: قبلاً در تهران زمان رسیدن بر بالین بیمار به طور متوسط ۳۸ دقیقه بود که به ۱۴ دقیقه و در موتورآمبولانس‌ها به زیر ۱۰ دقیقه رسیده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور، از تولید نوار قلب برای استفاده در خدمات اورژانسی خبر داد و افزود: در حال حاضر با اقداماتی که صورت گرفته است، بیماران سکته حاد قلبی و مغزی مستقیم به بخش‌های ویژه بیمارستانی منتقل می‌شوند.

کولیوند با اعلام اینکه در این مدت ۹۵ هزار بیمار سکته حاد قلبی در مدت کمتر از ۶۰ دقیقه به مراکز درمانی انتقال یافته اند، گفت: این افراد به طور مستقیم به مرکز درمانی منتقل شده اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور، به وضعیت بیماران سکته حاد مغزی اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۹ هزار بیمار سکته حاد مغزی مستقیم به مراکز درمانی منتقل شده و سی تی اسکن شده اند.

وی با اعلام اینکه زمان طلایی نجات بیماران سکته حاد مغزی سه ساعت است، گفت: آنچه را باید بدانیم این است که خدمات اورژانس، فوریتی است.

کولیوند با اشاره به شیوع کرونا و درگیری کادر درمانی، افزود: در بحران کرونا شیفت کاری همکاران به شکل ۲۴ ساعت کار و ۱۲ ساعت استراحت تغییر کرده است. تاکنون ۱۹۰۰ مبتلا به کرونا و ۴ شهید در بحران کرونا داشتیم، اما به رغم از چرخه خارج شدن موقت مبتلایان، بازهم از خدمت رسانی عقب نماندیم.

کد خبر 4991924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha