۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۰۹

در غیاب عامدانه نیروهای امنیتی؛

مخالفان و موافقان پلیس در «لوئیزویل» آمریکا با یکدیگر درگیر شدند

مخالفان و موافقان پلیس در «لوئیزویل» آمریکا با یکدیگر درگیر شدند

پلیس آمریکا از صحنه غایب ماند تا طرفدارانش سر فرصت، با آن دسته از مردم شهر لوئیزویل که در محکومیت نژادپرستی به خیابان‌ها آمده بودند؛ درگیر شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پیست دِربی شهر «لوئیزویل» ایالت کنتاکی، شاهد درگیری دو گروه مسلح بود که یکی در حمایت از ترامپ و پلیس نژادپرست آمریکا و دیگری در طلب عدالت‌خواهی برای اقلیت سیاه‌پوست این کشور، به خیابان آمده بودند.

این رویارویی در آستانه برگزاری مسابقات سالانه اسب‌سواری و در حالی انجام شد که صدها تن از اعضای جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» با سر دادن شعار «بدون عدالت، خبری از دربی نیست» خواستار توقف این رویداد ورزشی شدند که البته به دلیل شیوع کرونا، بدون حضور تماشاچی برگزار می‌شود.

تقاضای معترضان ضدنژادپرستی، رسیدگی عادلانه به پرونده قتل «برونا تیلور» زن سیاه‌پوستی است که اوایل ۲۰۲۰، حین تفتیش پلیس از منزلش، به ضرب گلوله به قتل رسید.

البته، طرف مقابل هم در حمایت از پلیس، شعارهایی را سر داد که بازتابی بود از ادعاهای دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره لزوم برقراری نظم و قانون.

اما نکته جالب آن بود که هیچ پلیسی برای جدا کردن دو گروه معترض، به میدان نیامد و نیروهای امنیتی فقط زمانی اعلام حضور کردند که طرفدارانشان محل را ترک کرده و فقط معترضان ضدنژادپرستی در صحنه مانده بودند!

اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا از اواخر ماه میلادی می، در واکنش به قتل جورج فلوید سیاه‌پوست به دست پلیس سفیدپوست ایالت مینه‌سوتا آغاز شد و از آن زمان تا کنون با توجه به تکرار اشتباهات نیروهای امنیتی، همچنان ادامه دارد.

کد خبر 5016579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha