۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۲۸

عضو هیات علمی دانشکده علوم تغذیه:

حضور متخصصان تغذیه بالینی در آی سی یو پر رنگ‌تر می‌شود

حضور متخصصان تغذیه بالینی در آی سی یو پر رنگ‌تر می‌شود

عضو هیات علمی دانشکده علوم تغذیه، گفت: حضور متخصصان تغذیه بالینی در بخش های آی سی یو پررنگ‌تر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیده زهرا شریعت پناهی درباره مشکلات تغذیه‌ای در آی سی یو، افزود: دلیل مشکلات تغذیه‌ای در آی سی یو عدم تیم گروهی متشکل از پزشک متخصص، فیزیوتراپ و متخصص تغذیه جهت تصمیم گیری در راستای تغذیه صحیح بیماران است. اما در حال حاضر هر یک از پزشکان به طور جداگانه بیماران را ویزیت و درمان می‌کنند.

وی ادامه داد: عدم تیم گروهی پزشکان و متخصصان در آی سی یو باعث بروز کمبود کالری، پروتئین و ریزمغذی‌ها در بیماران و کار پزشکان بیشتر می‌شود چون وقتی بیمار دچار سو تغذیه می‌شود، به طور طبیعی مدت بستری نیز بیشتر خواهد شد.

عضو هیأت علمی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور عوارض ناشی از سوءتغذیه را زخم بستر، نارسایی تنفسی و کلیوی دانست که هزینه گزاف به دولت تحمیل می‌کند.

شریعت پناهی به حضور پررنگ تغذیه بالینی در آی سی یو اشاره کرد و بیان داشت: دانشجویان تغذیه بالینی مثل انترن هستند و باید در آی سی یو حضور داشته باشند و ما سعی می‌کنیم این حضور را گسترش بدهیم.

وی در ادامه با اشاره به تغذیه بیماران مبتلا به کرونا در آی سی یو گفت: تفاوتی که بین بیماران مبتلا به کرونا نسبت به سایر بیماری‌ها در آی سی یو وجود دارد، بی اشتهایی زیاد در آنها است. چرا که تا زمانی که التهاب حضور داشته باشد، بی اشتهایی نیز وجود دارد. بنابراین از مکمل‌های تغذیه‌ای از طریق دهانی، روده‌ای و وریدی کمک می‌گیریم.

شریعت پناهی افزود: هدف، عدم کاهش وزن بیماران در مبتلایان به کرونا است و اگر کاهش وزنی ایجاد شود، نباید این کاهش بیشتر از ۱۰ درصد وزن اولیه باشد.

کد خبر 5021626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha