۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۴۵

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار:

برداشت ۱۶۰۰ تن حبوبات در شهرستان کیار

برداشت ۱۶۰۰ تن حبوبات در شهرستان کیار

شهرکرد- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار از آغاز برداشت حبوبات در سطح ۵۳۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود یک هزار و ۶۰۰ تن حبوبات از این میزان سطح برداشت شود.

سعید داودی نیا در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: میانگین عملکرد به ازای هر هکتار سه تن است و عمده حبوبات کشت شده در مزارع کشاورزی این شهرستان انواع ارقام لوبیا است و بیشترین سطح کشت حبوبات در منطقه دزک است.

وی افزود: در حال حاضر روند برداشت این محصول ادامه دارد و انتظار می‌رود تا نیمه اول مهرماه کار برداشت حبوبات در مزارع این شهرستان به اتمام برسد.

او همچنین با اشاره به اهمیت کشت حبوبات در اراضی زراعی گفت: کشت حبوبات به دلیل افزایش مواد آلی خاک از طریق تثبیت بیولوژیکی ازت، کاهش جمعیت علف‌های هرز، کاهش جمعیت آفات گندم و سایر غلات بسیار حائز اهمیت است و در تناوب با غلات موجب افزایش حاصلخیزی خاک و افزایش درآمد کشاورزان خواهد شد.

سعید داودی نیا با اشاره به استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در مزارع حبوبات شهرستان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کشت لوبیا به آب زیادی احتیاج دارد، توزیع ارقام جدید با کاهش طول دوره رشد و استفاده از سیستم‌های آبیاری تیپ برای استفاده بهینه آب مناسب است و در شهرستان دنبال می‌شود بطوری که در سال زراعی جاری ۲ هکتار کشت لوبیای تیپ به عنوان پایلوت در سطح شهرستان اجرا شد.

کد خبر 5028332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha