۸ مهر ۱۳۹۹، ۲۲:۳۳

دادستان شهریار:

کمک شهرداری به ادارات دیگرقانونی نیست/ماجرای فساددرشهرداری شهریار

کمک شهرداری به ادارات دیگرقانونی نیست/ماجرای فساددرشهرداری شهریار

شهریار- دادستان عمومی و انقلاب شهریار با بیان این که در هیچ جای قانون اجازه داده نشده که شهرداری به ادارات دیگر کمک کند، به تشریح ماجرای فساد در شهرداری در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید عسگری پور با انتقاد از سکوت برخی از مسئولان شهریار در برابر ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: متأسفانه برخی از مسئولان ما علم و اطلاع دارند، که پولی که به بهانه‌های مختلف از شهردار یا شورای شهر دریافت می‌کنند، نامشروع است، اما آن پول را می‌گیرند.

وی افزود: اگر شهرداری بخواهد، به دادستانی کمک کند، باید مصوبه شورا را بگیرد، اما در هیچ جای قانون اجازه داده نشده که شهرداری به ادارت و نهادهای دیگر کمک کند، شهرداری نمی‌تواند، پولی که متعلق به مردم است، را به اداره پست، اداره ثبت و یا دادگستری بدهد، چنین مجوزی ندارد، ردیف بودجه‌های شهرداری مشخص است.

دادستان عمومی و انقلاب شهریار ادامه داد: لذا پولی که به بسیاری از ادارات و نهادها داده می‌شود، از ساخت و ساز غیرمجاز تأمین می‌شود، چرا که شهرداری نمی‌تواند، قانونا پول مردم را به اداره دیگری کمک کند، لذا ذر این موارد باید اجازه بدهد، چند نفر ساخت و ساز غیرمجاز انجام دهند و از آنها پول بگیرد و به اداره دیگری کمک کند.

وی گفت: گاهی خود ما سبب گسترش ساخت و ساز غیرمجاز می‌شویم.

عسگری پور گفت: من می دانم، شهردار و اعضا شورا نباید به من کمک مالی کنند، اما وقتی مطالبه می‌کنم و ردیف بودجه نیست، باید از جایی این پول را تهیه کنند، که راحت ترین محل ساخت و ساز غیرمجاز است، به جای اینکه شهرداری‌ها از طرق قانونی و از طریق پروژه‌ها به کسب درآمد بپردازند، از طریق ساخت و ساز غیرمجاز درآمد کسب می‌کنند.

وی سپس به پرونده اخیر شهرداری شهریار اشاره کرد و گفت: در این پرونده این نبود، که پول ساخت و ساز غیرمجاز که از مالک گرفته می‌شود، خرج شهرداری شود، اگر ۱۰۰ میلیون تومان می‌گرفتند، ۷۰ میلیون تومان را در جیب خود می‌گذاشتند و ۳۰ میلیون تومان را به ادارات و نهادها کمک می‌کردند، تا آنها را حامی خود کنند، به همین دلیل بود، که در پرونده شهرداری شهریار بسیاری از مسئولان ما موضع قاطع نگرفتند، توقع ما موضع قاطع این مسئولان در خصوص اقدام دستگاه قضائی بود، اما موضع قاطعی ندیدیم، از کنار آن گذشتند و یا گریزی به آن زدند.

کد خبر 5036222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
      0 0
      خبرگزاری مهر با مهربانتان مهر سکوت میزنید بر حقایق تلخ تخریب اموال مردم به بهانه ساخت وساز غیره مجاز چطور شهرداری میگرن وجهاد تخریب میکند چطور می شود آیا این دو روی یک سکه است ! نه خدا نکته اینجا ازای جویبارها نداریم شما به خدا به داد مردم برسید با تشکر