۹ مهر ۱۳۹۹، ۹:۱۸

رئیس سازمان صمت زنجان:

متوسط قیمت صادرات زنجان ۱۶۱۶ دلار به ازای هر تن است

متوسط قیمت صادرات زنجان ۱۶۱۶ دلار به ازای هر تن است

زنجان-رئیس سازمان صمت زنجان،گفت: متوسط قیمت صادرات در استان زنجان هزار و ۶۱۶ دلار به ازای هر تن است که این میزان در سطح کشور ۲۸۶ دلار به ازای هر تن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر فغفوری گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۸۴ میلیون دلار صادرات از استان زنجان صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: با احتساب مبدا تولید اقلام و کالاها در استان، ۵۲ هزار تن به ارزش ۸۴ میلیون دلار صادرات از استان زنجان صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت زنجان، با اشاره به متوسط قیمت اقلام صادراتی از استان زنجان یادآور شد: متوسط قیمت صادرات تولید شده در استان هزار و ۶۱۶ دلار به ازای هر تن می‌باشد که این میزان در سطح کشور ۲۸۶ دلار به ازای هر تن می‌باشد.

فغفوری تاکید کرد: با توجه به میزان پیش بینی صورت گرفته ۹۲ درصد از هدف صادراتی استان طی پنج ماهه محقق شده است.

وی بیشترین سهم صادرات استان را در بخش صنعت اعلام کرد و اظهار داشت: هم اکنون ۸۰ میلیون دلار از صادرات استان در بخش صنعت صورت می‌گیرد که این میزان بالغ بر ۹۶ درصد میزان صادرات استان می‌باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت زنجان، با اشاره به عمده اقلام صادراتی استان زنجان، افزود: شمش روی، ترانسفورماتور، میله آهنی و پروفیل، مواد اولیه پلاستیکی خط تولید و شمش سرب از جمله مهمترین اقلام صادراتی استان می‌باشد.

فغفوری مهمترین کشورهای مقصد صادراتی استان را ترکیه، عراق، عمان، امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان و ارمنستان عنوان کرد.

کد خبر 5036564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha