۱۷ مهر ۱۳۹۹، ۲۲:۳۶

پنجره مهر؛

ندای عهد اربعینی مردم در قومس پیچید/ موکب‌ها میزبان جاماندگان

ندای عهد اربعینی مردم در قومس پیچید/ موکب‌ها میزبان جاماندگان

سمنان- اربعین حسینی امسال متفاوت با سال‌های قبل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با برپایی موکب‌های عزاداری در جای‌جای مختلف استان سمنان برگزار شد تا دل‌های جاماندگان حسینی آرام بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ندای عهد اربعینی مردم استان سمنان امسال در حالی در کوی و برزن پیچید که شرایط، با سال‌های قبل متفاوت بود امسال اربعین خیلی از عاشقان حسینی نام خود را بازمانده نهادند و محدودیت‌ها سبب شد تا هزاران کیلومتر دورتر از کربلای معلی از دور به آقایشان سلام دهند.

مردم اما دست روی دست نگذاشتند بلکه با تزئین و فضا سازی توانستند حال و هوای اربعین را دوباره زنده کنند و این بار در سمنان و شاهرود و دامغان و ده‌ها روستا و شهر و منطقه استان سمنان، ندای با حسین (ع) سر دهند. دعای اربعین امروز با حضور خیل عاشقانه و با فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد. مردمی که سعی داشتند علی رغم محدودیت‌ها با تمام دقت و همیت خود، هم رعایت پروتکل‌ها را داشته باشند و هم به مراسم مذهبی شأن برسند.

در برخی نقاط شهر موکب هایی برپا است و نواهای مذهبی از آن پخش می‌شود اما بدون پذیرایی؛ برخی هیئت‌ها نیز موکب‌های سیاری را براه انداخته‌اند و به محلات شهر می رسوند و برخی دیگر ه مبسته های کمک معیشتی بین نیازمندان تقسیم می‌کنند آن هم از نذورات مردم برای اطعام مستمندان.

امسال از طبخ نذورات هم کمتر خبری بود و مردم به جای آن مواد غذایی خشک را بین نیازمندان توزیع کردند مثل پذیرایی عراقی‌ها از زائران اربعین که سنگ تمام می‌گذاشتند امسال مردم استان سمنان برای نیازمندان سنگ تمام گذاشتند تا همه حال و هوای اربعین داشته باشند.

کد خبر 5043613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس GB ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      0 0
      متاسفانه هنوز مراسمات مجازی و در خانه در کشور ما و عراق جا نیفتاده است من که این مراسم را از طریق تلوزیون ودر محضر اقا انجام دادم