۱۷ مهر ۱۳۹۹، ۲۳:۰۳

پنجره مهر؛

عطر دعای اربعین در استان سمنان طنین انداز شد

عطر دعای اربعین در استان سمنان طنین انداز شد

سمنان- آئین معنوی دعای زیارت اربعین امروز همزمان با دیگر نقاط ایران اسلامی با حضور مردم و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرها و روستاهای استان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دعای معنوی زیارت اربعین با حضور مردم متدین و خداجوی استان سمنان در فضایی معنوی و روحانی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین مسائل بهداشتی در برخی از مناطق غیر مسقف از پیش تعیین شده به دلیل محدودیت‌های کرونا، برگزار شد.

این دعا، که در زمره اعمال توصیه شد در روز اربعین است، با شکوه خاصی در سطح استان برگزار شد و بسیاری از مردم آن را در منازل شأن از طریق رسانه‌ها زمزمه کردند. این دعا همچنین در فضای مجازی به خصوص صفحات هیئت‌های مذهبی استان بازتاب خوبی داشت.

بیرون از مکان‌های برگزاری دعا و همچنین موکب‌های عزاداری هیئت‌های عزاداری مذهبی استان سمنان، قبل و بعد از دعای زیارت اربعین، کمک‌های مردمی برای نیازمندان تحت عنوان کمک‌های مومنانه شامل مواد غذایی، پول نقد، وسایل مورد نیاز تحصیل دانش آموزان و… نیز جمع آوری شد.

اربعین امسال به دلیل شرایط و محدودیت‌های کرونایی با حال و هوای یخاص برگزار شد و حضور جاماندگان حسینی در موکب‌های عزاداری صوتی استان و خدمت رسانی به مردم نیازمند از نکات بارز اربعین ۹۹ در سطح استان بود.

کد خبر 5043623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha