۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۹:۵۳

گفتگوی ترامپ و ترودو درباره شهروندان بازداشتی کانادا در چین

گفتگوی ترامپ و ترودو درباره شهروندان بازداشتی کانادا در چین

نخست وزیر کانادا درباره شهروندان زندانی این کشور در چین، با رئیس جمهور آمریکا به رایزنی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی بی اس نیوز، دولت کانادا اعلام کرد «جاستین ترودو» نخست‌وزیر این کشور با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در خصوص دو شهروند کانادایی بازداشتی در چین گفتگو کرده است.

دفتر نخست وزیر کانادا علام کرده که ترودو در این تماس تلفنی با دونالد ترامپ از حمایت آمریکا برای آزادی فوری این دو شهروند کانادایی که خودسرانه در چین بازداشت شده‌اند، تشکر کرده است.

این رایزنی در حالی انجام شد که دولت چین به این دو شهروند کانادایی اجازه دسترسی کنسولی داده است. دولت کانادا می‌گوید، مقامات چینی روز جمعه به دومینیک بارتون، سفیر کانادا در پکن اجازه دسترسی کنسولی به «مایکل اسپاورم یکی از دو شهروند کانادایی بازداشت شده، را داده اند.

دومینیک بارتون همچنین توانسته است دیروز شنبه با «مایکل کوریگ» دیپلمات پیشین در زندان تماس بگیرد. این تماس‌ها به صورت مجازی و ویدئو کنفرانس بوده است.

امور بین الملل دولت کانادا اعلام کرده است که عمیقاً نگران بازداشت این دو شهروند کانادا توسط مقامات چینی است و خواستار آزادی فوری آنها است.

مایکل کوریگ و مایکل اسپاورم اواخر سال ۲۰۱۸ به اتهام جاسوسی بازداشت شدند. تنش بین اتاوا و پکن به دنبال بازداشت «منگ وانژو» مدیر مالی و دختر بنیانگذار شرکت هواوی به درخواست آمریکا و به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران توسط کانادا، آغاز شد.

به دنبال بازداشت منگ وانژو ٬ چین دو شهروند کانادایی را بازداشت کرده و یک مرد کانادایی دیگر را که قبلاً به جرم قاچاق مواد مخدر محکوم شده بود به مجازات اعدام محکوم کرد.

کد خبر 5045045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha