۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۷

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس:

حساسیت مسئولان نسبت به برخورد با فساد کم شده است

حساسیت مسئولان نسبت به برخورد با فساد کم شده است

زنجان-نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های من، مبارزه جدی و بی‌امان با فساد است، تاکید کرد: حساسیت مدیران نسبت به برخورد با فساد کم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن شجاعی ظهر سه شنبه در نشست خبری که در سالن شهید شهریاری مجتمع جهاددانشگاهی استان زنجان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های جدی من در طول این چهار سال خدمت به مردم، مبارزه جدی و بی‌امان با فساد خواهد بود، گفت: بی‌تردید اگر قرار باشد در این زمینه سستی کرده و بی‌تفاوت باشیم، فساد در جامعه نشر پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در مجلس برای اینکه بتوانند به معنای واقعی کلمه به مردم خدمت کنند، باید برای اقدامات خود در حوزه‌های مختلف، ظرفیت‌سازی ملی کنند، افزود: این نوع ظرفیت‌سازی باعث می‌شود تا یک نماینده مجلس بتواند برای خدمت مطلوب و درخور به مردم منطقه تحت پوشش خود، از ظرفیت‌های ملی بی‌شماری که در کشور وجود دارد، استفاده کند.

شجاعی با یادآوری اینکه حضور در کمیسیون اصل ۹۰ به عنوان نایب‌رئیس می‌تواند ظرفیت مطلوبی برای خدمات‌رسانی فراهم کند، تصریح کرد: خوشبختانه در این دوره از مجلس، زنجان این شانس را داشته است که در هسئت نظارت بر رفتار نمایندگان، یک نماینده داشته باشد و بی‌تردید نبود و یا ضعیف بودن چنین جایگاهی در ادوار گذشته باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی شده بود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه تا به امروز ارتباط خوبی با مسئولان کشوری از سوی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برای مرتفع شدن مشکلات این استان در بخش‌های مختلف برقرار شده است که این ارتباط باید تداوم داشته باشد، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که امروز بیش از هر زمان دیگری باید جدی گرفته شود، بحث تمرکز بر روی برخی از موضوعات ملی در حوزه نظارتی است.

۲ میلیون نفر دیگر به دارندگان سهام عدالت افزوده می‌شود 

شجاعی در ادامه به موضوع جاماندگان سهام عدالت و اقداماتی که در این خصوص توسط نمایندگان مردم در خانه ملت انجام شده است، اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به ابهاماتی که در این زمینه وجود دارد، در این خصوص طرح جاماندگان سهام عدالت به مجلس در قالب طرح دوفوریتی ارائه شده است تا با تایید این طرح از سوی مجلس شورای اسلامی، شاهد دریافت سهام عدالت از سوی ۲ میلیون جامانده باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی، داشتن اتحاد و انسجام در مجمع نمایندگان استان زنجان یکی از ضروریات به شمار می‌رود، اظهار کرد: تجربه نشان داده است که نبود این اتحاد و انسجام در مجمع نمایندگان استان زنجان باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی شده است، به همین خاطر برخورداری از این انسجام در شرایط کنونی جامعه از سوی مجمع نمایندگان، یک ضرورت محسوب می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه قرار گرفتن استان زنجان در جایگاه ۲۸ کشوری به لحاظ جذب بودجه به هیچ وجه زیبنده این استان نیست؛ چرا که زنجان از حیث درآمد در رتبه ۱۵ کشوری قرار دارد، بیان کرد: برای اینکه بتوانیم کارهای عملیاتی انجام دهیم، معتقدیم ابتدا به ساکن باید به سراغ انجام کارهایی برویم که انجام آن دور از ذهن نیست و این نگاه می‌تواند گره از بسیاری از مشکلات باز کند.

شجاعی با اشاره به اینکه تا به امروز شعارهای زیادی از سوی برخی از مسئولان در خصوص حمایت از قشر جوان و استفاده از ظرفیت این قشر داده شده که تا به امروز عملیاتی نشده است، ابراز کرد: جوانان جزو قشری از جامعه هستند که دارای ظرفیت‌های بالقوه زیادی بوده و می‌توان با استفاده از این ظرفیت در بخش‌های مختلف، به جنگ مشکلات رفت، به همین خاطر استقبال از خلاقیت این قشر جزو برنامه‌های من است.

وی با اشاره به وجود برخی واگذاری ها شائبه دار در استان،گفت: واگذاری‌های انجام شده در استان برای خصوصی‌سازی در دست پیگیری و بررسی است و نتایج آن به‌زودی اعلام می‌شود.

شجاعی در پاسخ به سئوالی در خصوص سربازی، با بیان اینکه معتقدیم سربازی به دورانی اطلاق می‌شود که حتما باید برای سرباز آورده داشته باشد، گفت: دوران سربازی، دوران مقدسی است که باید منجر به رشد و شکوفایی نظام مقدس جمهوری اسلامی به واسطه برخورداری از ظرفیت‌های نیروی انسانی مجرب شود اما در دوره حاضر با نسل بسیار پراستعدادی مواجه هستیم و تدوام سربازی به شکل فعلی اسراف عمر است.

برخی انتصاب ها در آموزش و پرورش زنجان سفارشی است

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معتقدیم برخی از انتصاب‌هایی که در آموزش و پرورش اتفاق افتاده، به صورت سفارشی بوده است اما با این وجود، صیانت از دستگاه‌های اجرایی را وظیفه خود می‌دانم، افزود: در خصوص حضور رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس نیز معتقدیم این اتفاق باید رخ دهد، هر چند نمایندگان از پاسخ روحانی اقناع نشوند. 

کد خبر 5047404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha