۲۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۵

معاون شهردار تهران مطرح کرد

عدم تکمیل خطوط متروی تهران تا سال ۱۴۲۰ در صورت کمک نکردن دولت

عدم تکمیل خطوط متروی تهران تا سال ۱۴۲۰ در صورت کمک نکردن دولت

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه طی ۱۱ سال گذشته دولت برای توسعه حمل و نقل عمومی به شهرداری تهران کمک شایانی نکرده است، گفت: با ادامه این شرایط تا سال ۱۴۲۰ خطوط متروی تهران تکمیل نخواهد

به گزارش خبرنگار مهر، مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آیین افتتاح ورودی ایستگاه نواب در خط ۷ متروی تهران درباره مشخصات ایستگاه نواب و ورودی مسقف آن گفت: این ایستگاه تقاطعی بین خطوط ۲ و ۷ دارد و پیش از این ورودی خط ۲ برای دسترسی به خط ۷ استفاده می‌شود و امروز ورودی مستقل خط ۷ افتتاح شد.

وی با اشاره به وسعت ۱۴ هزار متر مربعی این ایستگاه اظهار داشت: خط ۷ در این نقطه تقاطع دارد و یکی از عمیق‌ترین ایستگاه‌ها با عمق ۴۸ متر است و با توجه به قرارگیری ایستگاه در فضاهای مرکزی شهر و منطقه ۱۱ می‌تواند شرایط بهتری را برای مردم فراهم کند.

هاشمی ابراز داشت: تجربه مترو تهران نشان می‌دهد در محلات پرترافیک و پر تراکم ورودی‌های جدید مترو بر مشتری‌های مترو می‌افزاید.

وی با اشاره به اینکه این ایستگاه برای استفاده حدود ۵۰ هزار نفر در روز طراحی شده است. افزود: با ایجاد کارگروه ساخت داخل در شرکت مترو در این ایستگاه‌ها و سایر ایستگاههای در حال بهره برداری از ساخت داخل کمک گرفته شده است که از نمونه‌های آن می‌توان به فن‌های هواساز و پست‌های برق و گیت بلیت اشاره کرد.

معاون شهردار تهران در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی شهر تهران نیز گفت: تا سال ۱۴۰۰ حتی یک دستگاه واگن از محل تامین ۲ هزار دستگاه واگن داخل محقق نمی‌شود، و از سال ۸۹ هیچ حمایت لازمی برای تکمیل شبکه حمل و نقل انجام نشده است و در نتیجه با معضل موجود حمل و نقل عمومی در کلانشهرها مواجهیم.

وی درباره عدم توسعه خطوط مترو نیز گفت: تا زمانیکه ۲۴۰ مترو خطوط موجود باقیمانده تکمیل نشود امکان ساخت خطوط جدید وجود ندارد.
هاشمی ادامه داد: ۴ خط ۱۰، ۹،۸ و ۱۱ باید ساخته شود که هزینه بر و زمان بر است و اگر حمایت دولت‌ها به همین شکل ضعیف ادامه یابد تا سال ۱۴۲۰ هم خطوط متروی تهران تکمیل نمی‌شود.

کد خبر 5051555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      0 0
      آقای امام علی قول افتتاح ایستگاه مترو را دادن، مناف جان وضعیت مترو را مثل گلستان نکن