۶ آبان ۱۳۹۹، ۸:۳۱

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان:

ذخیره خون اصفهان به یک روز کاهش یافته است/کمبود پلاسما

ذخیره خون اصفهان به یک روز کاهش یافته است/کمبود پلاسما

اصفهان-مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: وضعیت ذخیره خون استان اصفهان به یک روز کاهش یافته است و شرایط خوبی نیست و طی نامه ای به مدیریت بحران استانداری این موضوع را اعلام کردیم.

مجید زینلی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از ابتدای اردیبهشت تا چهارم آبان ماه بیش از هزار نفر برای اهدای پلاسما به مرکز جامع انتقال خون خواجو مراجعه کردند، اظهار داشت: در شش ماه گذشته ۸۵۰ نفر اصفهانی موفق به اهدای پلاسما شده اند.

وی افزود: وضعیت ذخیره خون استان اصفهان به یک روز کاهش یافته است و شرایط خوبی نیست و طی نامه‌ای به مدیریت بحران استانداری این موضوع را اعلام کردیم.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان همه شهروندان اصفهانی را به اهدای خون و فراورده‌های خونی تشویق کرد و گفت: در این شرایط بحرانی شیوع کرونا لازم است شهروندان در جهت نجات همنوع گام اساسی بردارند و نسبت به اهدا خون اقدام کنند.

شرایط برای مراجعه تیم سیار اهدای خون به ادارات اصفهان فراهم نیست

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا امکان مراجعه تیم سیار برای دریافت خون در سازمانها وجود ندارد و لازم است شهروندان در محیطی امن و سالم نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

زینلی به مراکز انتقال خون در استان اصفهان اشاره‌ای کرد و گفت: مرکز انتقال خون میدان خواجو، مرکز اهدا خون عاشق اصفهانی، و مرکز ثابت اهدا خون درشهرستانهای خمینی شهر، نجف آباد، خوانسار، گلپایگان، کاشان، نائین، زرین شهر، شهرضا و شاهین شهر پذیرای اهدا کنندگان اصفهانی خواهد بود.

وی به اهدا خون در روز شهادت امام حسن عسگری (ع) هم اشاره‌ای کرد و افزود: درسال روز شهادت امام یازدهم شیعیان بیش از ۱۵۰ نفر برای اهدای خون به مرکز جامع انتقال خون میدان خواجو مراجعه کردند که ۱۳۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

کد خبر 5057031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha