۱۰ آبان ۱۳۹۹، ۸:۱۹

سایه ابهام بر رقابتهای جهانی؛

تقارن روز انتخابی تیم ملی و نشست اتحادیه جهانی کشتی

 تقارن روز انتخابی تیم ملی و نشست اتحادیه جهانی کشتی

اتحادیه جهانی کشتی در روزی باید در خصوص برگزاری رقابتهای جهانی اعلام نظر نهایی کند که در همان روز رقابتهای انتخابی کشتی آزاد و فرنگی برای حضور در این مسابقات برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بحث برگزاری رقابت‌های جهانی ۲۰۲۰ صربستان همچنان با اما و اگر روبروست و با وجود اعلام قطعیت این مسابقات در همان زمان اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی، هنوز برخی از کشورها در پیچ و خم انصراف از مسابقات قرار دارند.

چندی پیش وقتی اتحادیه جهانی کشتی قطعیت مسابقات جهانی را اعلام کرد، باز هم همه چیز را به نظر و استقبال تمامی کشورهای عضو سپرد تا با اعلام آمادگی رسمی یا انصراف کشورها از مسابقات، تکلیف پیکارهای جهانی امسال هم روشن شود. بدین ترتیب قرار شد اتحادیه جهانی در روز ۱۵ آبان ماه با توجه به تصمیم کشورهای عضو، لغو یا قطعیت مسابقات جهانی ۲۰۲۰ به میزبانی بلگراد صربستان را اعلام کند.

نکته قابل تأمل اینکه دقیقاً در همین روز یعنی ۱۵ آبان ماه، رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی هم در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. مسابقاتی که زمینه مصاف مدعیان کسب دوبنده تیم ملی را در شرایطی برابر و عادلانه فراهم می‌کند تا در نهایت تکلیف مسافران رقابت‌های جهانی مشخص شود. اما به عقیده برخی از اهالی کشتی شاید بهتر بود زمان برگزاری رقابت‌های انتخابی بعد از تصمیم سرنوشت‌ساز اتحادیه جهانی تعیین می‌شد. چراکه ممکن است بعد از برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی، رأی بر لغو مسابقات جهانی صادر شود و عملاً مصاف انتخابی آزاد و فرنگی کاران ما در شرایط کنونی سود چندانی نداشته باشد.

به هر حال اهالی کشتی در این شرایط چاره‌ای جز امیدواری ندارند و همچنان باید نیمه پُر لیوان را در نظر بگیرند که شاید برگزاری مسابقات جهانی قطعی شود تا مصاف انتخابی آزاد و فرنگی‌کاران نیز بیهوده و بی‌اثر نشود.

کد خبر 5058219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha