۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۱۰

با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور؛

فاز نخست تصفیه خانه ششم تهران افتتاح شد

فاز نخست تصفیه خانه ششم تهران افتتاح شد

تهران- فاز نخست تصفیه خانه ششم و سه سامانه رینگ آبرسانی در غرب، شمال‌شرقی و جنوب‌غربی تهران با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح پنج شنبه و با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور و انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران فاز نخست تصفیه خانه ششم تهران با ۴ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال و سه سامانه رینگ آبرسانی در غرب، شمال‌شرقی و جنوب‌غربی این کلانشهر با چهار هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال هزینه با حضور رئیس‌جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

بر اساس این گزارش سه رینگ آبرسانی شهر تهران با هدف ارتباط و اتصال تصفیه‌خانه‌های هفت‌گانه آب تهران، کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی و تعدیل فرونشست زمین در تهران، توزیع عادلانه منابع آب سطحی، از مدار خارج‌شدن ایستگاه‌های پمپاژ آب و کاهش مصرف انرژی در شبکه توزیع آب در حال اجراست و طرح‌های افتتاحی روز جاری در مجموع گام بلندی برای تکمیل این طرح در ماه‌ها و سال‌های آینده به شمار می‌رود.

گفتنی است که تصفیه‌خانه ششم تهران، بزرگترین تصفیه‌خانه آب کشور است که از سد تنظیمی امیرکبیر با امکان آبرسانی به مناطق گسترش یافته در محدوده شمال و شمال‌غرب به بهره‌برداری رسید و با افتتاح این فاز که ارزش روز آن حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود، ظرفیت تصفیه آب آشامیدنی شهر تهران به میزان ۷.۵ مترمکعب بر ثانیه افزایش یافت.

کد خبر 5059117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha