۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۵

در گفتگو با مهر مطرح شد:

بارش ۱۳۲ میلیمتری باران در آستانه اشرفیه

بارش ۱۳۲ میلیمتری باران در آستانه اشرفیه

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه طی شبانه روز گذشته آستانه اشرفیه با ۱۳۲ میلیمتر بیشترین بارش را داشته است، گفت: از اواخر وقت امروز شاهد تضعیف سامانه بارشی خواهیم بود.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نفوذ سامانه بارشی طی روزهای گذشته به استان گیلان، اظهار کرد: از اواخر وقت جمعه شاهد بارش باران در مناطق مختلف استان گیلان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در ارتفاعات و دامنه‌ها استان گیلان به صورت برف گزارش شده است، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و بر اساس گزارش ایستگاه‌های هواشناسی آستانه اشرفیه با ۱۳۲ میلیمتر بیشترین میزان بارش‌ها در استان گیلان را داشته است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به صدور اخطاریه در زمینه شرایط دریا خزر، افزود: ارتفاع موج دریای خزر برای امروز ۱.۲۰ سانتیمتر تا بیش از دو متر و نیم خواهد رسید که که طوفانی و برای انجام فعالیت دریانوردی و صیادی نامناسب است.

وی در ادامه از صیادان خواست امروز برای صید به دریا نروند، اضافه کرد: با تضعیف این سامانه جوی از اواخر وقت امروز و کاهش ارتفاع موج شرایط برای انجام فعالیت‌های مرتبط از ظهر فردا تا چهارشنبه برای صیادان فراهم خواهد شد.

دادرس افزود: با نفوذ این سامانه شرایط برای کاهش ابر، افزایش نسبی دما در مناطق جلگه‌ای و یخبندان در مناطق کوهستانی و دامنه‌ها از پدیده‌های جوی از امشب تا ظهر چهارشنبه فراهم می‌شود.

وی یاد آور شد: از ظهر چهارشنبه نیز با ورود سامانه بارشی دیگر بار دیگر آسمان استان گیلان بارانی خواهد شد. گفت:

دادرس با بیان اینکه آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیز ابری و مه آلود، همراه با بارندگی و وزش باد و اواخر وقت امروز شاهد کاهش ناپایداری پیش بینی شده است، اظهار کرد: دمای هوای شهر رشت نیز در حال حاضر بین ۷ تا ۵ درجه سلسیوس در نوسان است.

کد خبر 5090091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha