وزیر خارجه سوریه:

دمشق به مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد/ تقویت ائتلاف‌ها با متحدان

دمشق به مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد/ تقویت ائتلاف‌ها با متحدان

وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه دمشق به نبرد با تروریسم ادامه می دهد، گفت: دیپلماسی سوریه مبتنی بر تقویت ائتلاف ها با دوستان و در رأس آنها حزب الله لبنان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سانا، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه بر لزوم تداوم مبارزه با تروریسم در این کشور تأکید کرد. وی در این خصوص گفت: دیپلماسی سوری مبتنی بر مبارزه با تروریسم است.

بر اساس این گزارش، المقداد افزود: مبارزه با تروریسم در سوریه ادامه پیدا خواهد کرد و متوقف نخواهد شد زیرا این جزئی از دیپلماسی ما است. یکی دیگر از اصول دیپلماسی دمشق تقویت ائتلاف‌ها با متحدان و دوستان و در رأس آنها حزب الله لبنان است.

وزیر خارجه سوریه پیشتر نیز در سخنانی با اشاره به حضور نظامی روسیه در خاک سوریه، تصریح کرد: حضور نظامی روسیه در سوریه کاملاً مفید است. ما معتقدیم که این حضور، نه‌تنها مفید که ضروری نیز هست.

المقداد در ادامه سخنان خود به اقدامات خصمانه ایالات متحده آمریکا در سوریه نیز اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها از تروریست‌های تکفیری استفاده می‌کنند تا از این رهگذر، بتوانند بقای خود را تضمین نمایند.

وی تأکید کرد که اخبار منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر احتمال تعویق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه صحت ندارد. وی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده، انتخابات در اواسط ۲۰۲۰ برگزار می‌شود.

کد خبر 5103281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha