۱۰ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۰۹

معاون سازمان بنادر و دریانوردی کشور:

تدوین طرح جامع بندر تجاری شادگان در حال بررسی و تکمیل است

تدوین طرح جامع بندر تجاری شادگان در حال بررسی و تکمیل است

شادگان- معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: تدوین طرح جامع بندر تجاری شادگان در سه مقطع هفت و ۱۵ ساله در حال بررسی و تکمیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور به اتفاق نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، سرپرست فرمانداری شادگان و جمعی از مسئولان سازمان بنادر و جمعی از معتمدان شهر از بندر تجاری شادگان با هدف بررسی روند توسعه بندر بازدید کردند.

سرپرست فرمانداری شادگان در این بازدید ظرفیت صادرات و ترانزیت کالا را در بندر تجاری شادگان مناسب دانست و گفت: با آغاز به کار بندر تحول بزرگی در بخش اقتصاد، تجارت، بازار و اشتغال این شهر و به طور کلی در خوزستان رخ داد.

امید صبری پور ادامه داد: با وجود ظرفیت‌های فراوان اقتصادی در شهر شادگان، رفع بیکاری جوانان به موضوع مهم تبدیل شد و این شهر از این لحاظ وارد بحران شده است.

سرپرست فرمانداری شادگان از ایجاد امینت به واسطه اشتغال در شادگان یادکرد و افزود: ایجاد اشتغال حتی برای یک نفر افزایش امنیت و اقتصاد را در شهر شادگان به دنبال دارد زیرا بیکاری تهدیدی برای امنیت جامعه است؛ لذا تمامی دستگاه‌های دولتی و خصوصی این شهر باید جذب نیروی بومی را در اولویت قرار دهند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در این بازید نیز اظهار کرد: توسعه بندر شادگان به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم برای رشد و توسعه اقتصادی منطقه ضروری است.

رفع معضل بیکاری در شادگان

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد افزود: بیکاری و کمبود فرصت‌های شغلی معضل جدی در شهر شادگان است و با توجه به ظرفیت‌های موجود در بندر شادگان، اسکله دوم نیز در این بندر راه‌اندازی خواهد شد تا بخش زیادی از معضل بیکاری در منطقه برطرف شود.

وی ادامه داد: یکی از موارد مهم در ایجاد اشتغال در شادگان احداث اسکله گردشگری است که نیاز به ایجاد زیرساخت دارد و طرح مطالعاتی و اجرایی آن به‌زودی آغاز خواهد شد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز در این بازدید گفت: طرح جامع و ساماندهی بندر شادگان با افق ۱۵ ساله و در راستای اهداف و سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی برای رشد و توسعه سواحل و بنادر کشور و همچنین طرح‌های جامع برای افزایش ظرفیت بنادر در دست بررسی است.

محمدرضا الله یار افزود: تدوین این طرح جامع در سه مقطع هفت تا ۱۵ ساله در حال تکمیل شدن است که به توسعه و افزایش زیرساخت‌های این منطقه کمک خواهد شد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: این طرح جامع، بستر لازم را برای جذب سرمایه‌گذاران بیشتر در بندر شادگان فراهم می‌کند تا از ظرفیت این منطقه استفاده بهینه‌تری شود.

طرح جامع ۱۵ ساله

الله یار بیان کرد: شادگان دارای ظرفیت زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه کشاورزی و به ویژه خرما دارد که با اجرا شدن طرح جامع میزان صادرات کشور از بندر این شهر را افزایش خواهد داد.

وی افزود: باید راهبردها را به سویی سوق دهیم تا بندر شادگان بتواند ظرفیت‌ها را برای ورود صنایع ارزش افزوده در قالب پسکرانه‌ها ایجاد کند و این مورد نیز در قالب طرح جامع ۱۵ ساله مصوب خواهد شد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: همچنین شورای راهبری توسعه بندر شادگان با حضور مسئولان شهری، استانی و مدیران دریانوردی تشکیل خواهد شد تا روزبه‌روز رشد و توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی در این بندر ایجاد شود.

وی ادامه داد: برای توسعه پایدار مناطق ساحلی شناخت دریا، گام نخست است که در دهه گذشته اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

الله یار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در بحث مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی پیشرو است، افزود: ارگان‌های مربوطه در بخش مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی باید نسبت به رفع چالش‌های موجود تلاش کنند.

کد خبر 5109083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha