۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۳۸

معاون امور استان های اوقاف عنوان کرد؛

توزیع بیش از ۱ میلیون بسته معیشتی از محل نیت واقفین

توزیع بیش از ۱ میلیون بسته معیشتی از محل نیت واقفین

قزوین - معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در راستای حمایت از اقشار آسیب‌دیده از کرونا از محل نیت واقفین بیش از ۱ میلیون و ۲۸۰ هزار بسته معیشتی در کشور توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ناصرالدین نوری‌زاده در جلسه استانی کمیته برنامه‌ریزی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین که صبح چهارشنبه در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار شد، توسعه و تعمیم فرهنگ وقف را یک کار ضروری در جامعه دانست و اظهار کرد: تحقق این روحیه در جامعه بدون کار جهادی ممکن نیست.

وی افزود: نتیجه فعالیت جهادی ما باید با افزایش اعتماد عمومی به وقف در جامعه ظهور و بروز پیدا کند و در این صورت است که می‌توانیم از عملکرد خود رضایت داشته باشیم.

معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: فعالیت ما در اوقاف باید با نگاه نقادانه مبتنی بر علم، درایت، دشمن‌شناسی و وحدت در جامعه باشد.

وی با بیان اینکه دین مبنای حکومت دینی در جامعه است عنوان کرد: فعالیت اوقاف که در راستای عملیات توسعه فرهنگی دینی است می‌تواند زمینه رشد و نمو دین را فراهم کند.

حجت‌الاسلام نوری‌زاده ادامه داد: شناسایی ۸۰۰ نیت وقف در سطح کشور رسالت اوقاف و امور خیریه را در پاسداری و همچنین عمل به نیت این موقوفات بسیار سخت و حساس می‌کند.

وی ریشه اوقاف را در باورهای دینی سطح جامعه دانسته و عنوان کرد: اوقاف یک نهاد امنیتی، پژوهشی، دانشی و اجتماعی با ظرفیت‌های بی‌بدیل است که می‌تواند زمینه رشد حکومت دینی و توسعه فرهنگ دینی در جامعه را فراهم کند.

معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اجرای نیت واقفین باید بر مبنای توجه به ظرفیت‌های استان باشد و بدون شک تعامل با دیگر دستگاه‌ها این امر را تسهیل می‌کند.

وی اظهار کرد: اعتماد ملی بزرگ‌ترین سرمایه اوقاف و امور خیری است و باید تمام تلاش خود را برای حفظ و حراست از این سرمایه بی‌بدیل در سطح جامعه انجام دهیم.

حجت‌الاسلام نوری‌زاده افزود: در راستای حمایت از اقشار آسیب‌دیده از کرونا از محل نیت واقفین بیش از ۱ میلیون و ۲۸۰ هزار بسته معیشتی در کشور توزیع شده و امیدواریم این رقم به‌زودی به ۲ میلیون بسته نیز برسد.

وی در پایان یادآور شد: باید با شناسایی نیازهای جامعه، نیت واقفین را به سمت این نیازها سوق داد تا بتوانیم باری از روی دوش جامعه برداریم.

کد خبر 5115922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha