۲۷ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۲۵

امروز صادر شد؛

بیانیه تروئیکای اروپا درباره تولید «اورانیوم فلزی» در ایران

بیانیه تروئیکای اروپا درباره تولید «اورانیوم فلزی» در ایران

تروئیکای اروپا (آلمان، فرانسه و انگلیس) امروز شنبه بیانیه ای را در خصوص تولید اورانیوم فلزی در ایران صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه تروئیکای اروپا که در سایت دولت انگلیس منتشر شده آمده است: ما دولت‌های فرانسه، آلمان و انگلیس عمیقاً از اعلامیه ایران مبنی بر آماده شدن برای تولید اورانیوم فلزی نگران هستیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ایران هیچ استفاده غیرنظامی موثقی از اورانیوم فلزی ندارد. تولید اورانیوم فلزی دلالت‌های نظامی بالقوه‌ای دارد.

در ادامه این بیانیه با اشاره به برجام و بدون قید این مطلب که طرف های اروپایی این توافق به تعهدات خود عمل نکرده اند آمده است: تحت برجام ایران متعهد شد که به مدت ۱۵ سال به تولید اورانیوم فلزی یا انجام تحقیق و توسعه درباره فلزشناسی اورانیوم دست نزند. ما شدیداً از ایران می‌خواهیم که این فعالیت را متوقف کند و اگر در حفظ برجام جدی است، بدون تاخیر به تعهدات خود ذیل برجام بازگردد.

کد خبر 5123596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      1 1
      طرف غربی به تعهدات خود عمل نکرده و نباید انتظار داشته باشد ما به تعهدات خود عمل کنیم، شرایط پیش آمده در انتخابات آمریکا و کاهش نیروهای آمریکا در منطقه احتمال جنگ را کاهش داده و از این فرصت استفاده کنیم برنامه هسته ای خود را به شدت توسعه دهیم تا در مذاکرات احتمالی آینده دست برتر را داشته باشیم
    • علی IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      3 3
      برنامه هسته ای را در همه زمینه ها گسترش دهیم و بخش هایی از برنامه هسته ای را نیز تجاری سازی کنیم و چین و روسیه را در این بخش ها شریک خود کنیم تا در صنعت هسته ای ما سرمایه گذاری کنند و منافع داشته باشند تا از این طریق در مذاکرات با غرب از موضع قدرت و با دست بالا وارد شویم و امتیاز کمتر از برجام دهیم
    • ایرانی IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      3 4
      شما چی تو این 4 سال که سگ هار ترامپ پاچه میگرفت در حفظ برجام جدی بودید؟!!!! لعنت به هرچی بزدل که باعث شد این تروریستهای کت شلواری پررو بشن.
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      2 1
      به درک که نگرانید،، اصلاشماهانگران نشیدکاری نمی کنید
    • امیر IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      1 1
      چرا باید اونها غنی سازی کنن ولی ما حق نداشته باشیم مگه غربیها چه کاره هستند که برای ما تصمیم بگیرند که چه کار کنیم ویا چه کاری نکنیم؟ مسئولین ما چرا باید این قد حقارت رو به ملت و تاریخ ما تحمیل کنن اونها که خونخوارترین نوع بشر از خلقت آدم تا به الان هستن چه حقی دارن که برای ما نسخه بپیچن؟