۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۴۴

امام جمعه ارومیه:

حکومت نظامی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری نشان از افول آمریکا است

حکومت نظامی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری نشان از افول آمریکا است

ارومیه - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: حکومت نظامی حاکم در مراسم تحلیف ریاست جمهوری نشان از افول آمریکا است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در جمع نمازگزاران ارومیه با بیان اینکه حوادث اخیر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و مراسم تحلیف رئیس جمهور این کشور نشان داد آمریکا رو به افول است، افزود: اوضاع نابسامان آمریکا نشانه افول آمریکاست که هزاران سلاح به دست، امنیت مراسم تحلیف بایدن را تأمین می‌کردند.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: اعتماد به آمریکا همان اعتماد به شیطان است، نباید به دنبال اعتماد و حرف شنوی از آمریکا که ثابت کرده است جز شرورت و دشمنی با ایران اسلامی است بود.

وی با بیان اینکه مسئله برجام و مذاکره با آمریکا به دستور مقام معظم رهبری مشروط به رفع کامل تحریم‌ها است، عنوان کرد: نباید مسئولین نظام اسلامی و دولتی در کلام نیز به دنبال مذاکره وگفتگو و برگشت به برجام باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ادعای برگشت به برجام خیال خامی در ذهن غرب زده‌های وا داده است، تاکید کرد: همه مردم و مسئولین باید فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار داده و به آن عمل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز حماسه دوم بهمن مردم ارومیه در سال ۵۷ اظهار کرد: دوم بهمن ماه سالگرد به توپ بستن مسجد اعظم و قیام مسلحانه مردم ارومیه بر علیه رژیم پهلوی برگ زرینی از تاریخ انقلاب و رشادت‌های مردم در انقلاب است.

حجت الاسلام قریشی اضافه کرد: دوم بهمن سال ۱۳۵۷ سالروز به توپ بسته شدن گنبد مسجد اعظم ارومیه است که مرکز انقلابیون پای کار بود و باید این حادثه عظیم گرامی داشته شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه حضرت ام البنین نمونه بارز تقوا و اخلاص و ادب در برخورد با اهل بیت علیهم السلام بودند، افزود: سالروز وفات حضرت ام البنین بعنوان سالروز تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران معین گردیده و بهترین زمان ومناسبت برای این‌امر است

امام جمعه ارومیه در ادامه یادآور شد: بنا به فرموده مقام‌معظم رهبری اولین خاکریز مبارزه با دشمنان خود شهدا و دومین خاکریز مهم خانواده‌های شهداست باید مقام و منزلت خانواده‌های شهدا را گرامی بداریم.

حجت الاسلام قریشی گفت: مردم و خیرین تلاش کنند در مفروش کردن مصلای امام خمینی ره ارومیه که باقیات الصالحات است مشارکت کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه بعداز واجبات، افضل اعمال شاد کردن دل مؤمن است که سبب رضایت خداوند از بنده می‌شود، گفت: از شاد کردن دل مؤمن در روز قیامت نوری ایجاد می‌شود که فرد را از تمامی ترس‌های قیامت نجات می‌دهد.

امام جمعه ارومیه افزود: شاد کردن اهل خانواده هم از این قبیل می‌باشد که پیامبر ص می‌فرمایند: نشستن فرد کنار خانواده خود و محبت کردن او افضل از اعتکاف در مسجد النبی است.

کد خبر 5127952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha