۴ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۰۱

رئیس هیات ورزش های همگانی اردبیل خبر داد؛

آغاز لیگ تندرستی ایران هم‌زمان با سراسر کشور در اردبیل

آغاز لیگ تندرستی ایران هم‌زمان با سراسر کشور در اردبیل

اردبیل - رئیس هیات ورزش های همگانی استان اردبیل از آغاز لیگ تندرستی ایران هم‌زمان با سراسر کشور در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ودود اسحق زاده با تبریک پیشاپیش ایام الله دهه فجر اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح ملی ایجاد گفتمان ورزش همگانی در سطح کشور، بالا بردن فعالیت بدنی در میان عموم مردم جامعه، امکان مشارکت حداکثری افراد جامعه، توسعه تندرستی، آمادگی جسمانی و ایجاد نشاط اجتماعی و همچنین جلوگیری از کم تحرکی در جامعه است.

وی افزود: در لیگ تندرستی، قرار است از تمام ظرفیت‌های دولتی و بخش خصوصی در توسعه ورزش همگانی و تولید رقابت در اقشار مختلف مردم در ورزش همگانی و در نهایت ایجاد تحرک بهره گیری شود.

اسحق زاده با بیان اینکه این طرح ورزشی از چهارم بهمن ماه ۹۹ آغاز و تا ۳۰ اسفندماه سال جاری ادامه دارد، افزود: لیگ تندرستی یک طرح رقابت محور بوده و ۳۲ استان در آن با هم به رقابت می‌پردازند.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان اردبیل خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر از این طرح ورزشی می‌توانند به آدرس irantandorosti.ir مراجعه کنند.

وی بیان کرد: همه شهروندان و مردم عزیز می‌توانند از شنبه تا پنجشنبه هر هفته به سایت برگزاری لیگ مراجعه و با برنامه تمرینی آن آشنا شده و ۳۰ ثانیه از تمرینات خود را فیلم گرفته و باذکر مشخصات خود، به صورت ویدئو ارسال کنند.

اسحق زاده بیان کرد: هر ویدئو ارسالی برای فرد یک امتیاز داشته و یک امتیاز هم به استان داده خواهد شد.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان اردبیل بیان کرد: تعداد مشارکت افراد در ویدئوهای ارسالی و در نظر گرفتن جمعیت استان، امتیاز و جایگاه استان را در جدول رده بندی مشخص خواهد کردو پس از پایان لیگ ۱۶ تیم اول در سال آینده در لیگ‌برتر و شانزده تیم دوم در لیگ دسته اول حضور داشته همچنین در پایان از استان‌ها و شهرستان‌های برتر تقدیر ویژه شده و نیز ۳۲ جایزه ۱۰ میلیون ریالی به افرادی که بیشترین مشارکت داشته باشند و به ۴ نفر در پایان هر هفته هر نفر ۵ میلیون ریال به قید قرعه جوایزی اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در لیگ تندرستی علاوه بر رتبه بندی استانی، شهرستان‌های استان نیز رقابت کرده و رتبه بندی می‌شود.

اسحق زاده گفت: ستاد استانی لیگ تندرستی به ریاست مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل تشکیل شده و ستادهای شهرستانی نیز به ریاست رؤسای اداره‌های ورزش و جوانان شهرستانها تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم در این پروژه ملی بتوانیم با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها حوزه کارگری، بسیج و سپاه و نیروهای مسلح، هیأت‌های ورزشی استان، باشگاه‌های ورزشی و عموم مردم جامعه گام بلندی را برای رشد و توسعه ورزش همگانی و ارتقای سلامتی و نشاط مردم عزیز استان برداریم.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان اردبیل افزود: در این اقدام مهم فرهنگی ورزشی دست یاری به سوی همه مردم عزیز استان اعم از جامعه ورزش و عموم مردم خواهیم داشت، تا هم از کم تحرکی در بین اقشار مختلف مردم جلو گیری کنیم و هم جایگاه استان همچنان در قلعه بماند.

رئیس هیأت ورزشهای همگانی استان اردبیل خاطر نشان کرد: در پایان لیگ، رؤسای اداره‌های ورزش و جوانان و همچنین رؤسای هیأت ورزشهای همگانی شهرستانهای مقام اول تا سوم که به نسبت جمعیت بیشترین مشارکت را در ارسال ویدئو داشته اند از سوی اداره کل و هیأت همگانی مورد تجلیل ویژه قرار خواهند گرفت و در ارزشیابی فردی و شهرستانی امتیاز خواهد داشت.

کد خبر 5128327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کاثوم حسینی IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
      2 0
      لیگ تندرستی قدمی بسیار مهم برای ورزش همگانی هست
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      0 0
      خوبه