۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۰۳

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان خبر داد؛

مشارکت ۹۴ هزار دانش آموز کردستانی در طرح حفظ قرآن

مشارکت  ۹۴ هزار دانش آموز کردستانی در طرح حفظ قرآن

سنندج- مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: طی سه سال اخیر ۹۴ هزار دانش آموز در طرح حفظ جزء ۳۰ مشارکت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رشید قربانی عصر امروز در کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان اظهار کرد: به دلیل اهمیت بالایی که موضوع نماز دارد تصمیم به برگزاری این مراسم به صورت حضوری شد.

وی افزود: امسال اجلاسیه سراسری نماز با موضوع محوری پیوند خانه، مدرسه، مسجد بوده و همگرایی این سه کانون می‌تواند نقش مهمی در ارتقای فرهنگی دانش آموزان ایفا کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان خاطر نشان کرد: طی سه سال اخیر ۱۰۵ هزار دانش آموز کردستانی در مسابقات قرآن و عترت شرکت کرده‌اند و ۹۴ هزار نفر هم به برنامه حفظ جز ۳۰ قرآن وارد شده‌اند.

قربانی با اشاره به تأسیس چهار دارالقرآن جدید در استان اظهار کرد: تعداد دارالقرآن‌های استان هم اکنون به ۱۴ واحد رسیده است و با همکاری نوسازی مدارس شش میلیارد ریال برای تجهیز این دارالقرآن‌ها اختصاص یافته است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: امسال ۸۵ نماز خانه جدید در مدارس ایجاد شده است و تعداد نمازخانه‌های مناسب استان به یک هزار و ۵۳۸ واحد افزایش یافته است.

قربانی همچنین از تولید بیش از پنج هزار اثر محتوایی در فضای مجازی با محوریت قرآن و ارزش‌های دینی در ایام تعطیلی مدارس به دلیل کرونا خبر داد و گفت: این روند با جدیت هر چه تمام تر در حال اجراست.

کد خبر 5132714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha