۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۵۴

مهدی فضائلی در گفت‌وگو با مهر مطرح کرد؛

«رضا مقدسی» در حرفه روزنامه‌نگاری تدین و متانت داشت

«رضا مقدسی» در حرفه روزنامه‌نگاری تدین و متانت داشت

مهدی فضائلی مدیر اسبق خبرگزاری فارس می‌گوید بحث جدیت در کار و مسئولیتی که بر عهده‌شان در حرفه روزنامه‌نگاری بود از جمله ویژگی‌های مرحوم مقدسی است که زبانزد همه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت سالگرد درگذشت مرحوم رضا مقدسی از روزنامه‌نگاران قدیمی پس از انقلاب اسلامی سلسله گفت‌وگوهایی را با همکاران و همرهانش گرفته‌ایم تا از او و شاخصه‌هایش بگویند، گفت‌وگوی فرشاد مهدی‌پور مدیرمسئول روزنامه صبح نو را می‌توانید در این لینک و محمدرضا اسماعیلی، فعال رسانه‌ای در این لینک بخوانید. در ادامه صحبت‌های مهدی فضایلی مدیرعامل اسبق خبرگزاری فارس درباره مرحوم مقدسی می‌آید:

مهدی فضایلی مدیرعامل اسبق خبرگزاری فارس به مناسبت درگذشت رضا مقدسی روزنامه‌نگار، به متانت و اخلاق او اشاره کرد و گفت: طی سال‌های آشنایی بنده با ایشان، باید به شاخصه‌های اخلاقی و شخصیتی‌شان همچون تدین، متانت و صبوری، اخلاق خوش و چهره متبسم‌شان اشاره کنم. ما مأموریت کاری هم با همدیگر داشتیم و در این سفر این ویژگی‌هایش بسیار بارز بود.

او افزود: بحث جدیت در کار و مسئولیتی که بر عهده‌شان در حرفه روزنامه‌نگاری بود از جمله ویژگی‌های مرحوم مقدسی است که زبانزد همه بود. اگر در حرفه روزنامه‌نگاری فرد تدین و دیانت نداشته باشد خیلی زمینه‌های خروج از مسیر انصاف وسوسه‌انگیز می‌تواند باشد با توجه به اینکه من با کار آقای مقدسی آشنا هستم و می‌دیدم احساس می‌کردم ایشان پایبند به ضوابط شرعی و اخلاقی بودند و چارچوب‌های درست را حفظ کرده است. وسوسه‌های که معمولاً به سراغ اهالی رسانه و خبر می‌آمد ایشان از این‌ها مصون بود. این ویژگی در کار و حرفه رسانه‌ای برای کسی که به‌عنوان مدیرمسئول فعالیت دارد بسیار مهم است زیرا اگر این مراقبت‌ها و دیانت نباشد دامنه منفی کار این افراد می‌تواند گسترده باشد.

فضایلی درباره یکی دیگر از شخصیت‌های رضا مقدسی گفت: همچنین عدم وابستگی به مسئولیت‌ها و پست و مقام از خصوصیات شخصیتی او بود زمانی‌که در تودیع مراسمش شرکت کرده بودم خیلی آرامش داشت و راحت بود. و این نشان می‌دهد دلبسته به مسئولیت‌ها نیست، زندگی ساده و بی‌تکلفی داشت. سبک زندگی متعادل و بدون تجملاتی داشت و این ویژگی مثبت از او همیشه در ذهن‌ها خواهد ماند.

کد خبر 5136145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha