۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۱۰

افغان خبر داد؛

استقبال طراحان از مسابقه زنده جشنواره مدولباس فجر درشرایط کرونا

استقبال طراحان از  مسابقه زنده جشنواره مدولباس فجر درشرایط کرونا

دبیر بخش مسابقه زنده دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از ثبت نام ۷۳ گروه از طراحان و استقبال آن­ها در بخش‌های مختلف این رویداد در شرایط کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کارگروه مد و لباس کشور، مریم افغان دبیر بخش مسابقه زنده دهیمن جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با بیان اینکه در این دوره نیز طبق روال هر ساله مسابقه‌ای تحت عنوان "از ایده تا اجرا" در بخش­های مختلف  خواهیم داشت افزود: این رویداد شامل سه بخش لباس اجتماع بانوان، لباس اجتماع مردان یا همان بالاپوش مردانه و بخش چادر در حوزه عفاف و حجاب می­باشد.

وی گفت: هر ساله گروه­هایی از تهران و شهرستان ها شرکت می کردند که اسکان آنها بر عهده کارگروه بود ولی امسال به دلیل کرونا اینکار امکان پذیر نمی باشد ولی با این حال ۷۳ گروه سه نفره که هر گروه شامل یک نفر کارشناس دوخت، یک نفر الگو ساز و یک نفر طراح می باشندکه از طریق سایت جشنواره و با ارسال رزومه، نمونه کار، سوابق و مدارک علمی، نسبت به ثبت نام اقدام نموده­اند؛ که پس از اتمام مدت زمان ثبت نام و بعد از بررسی روزمه­ها توسط گروه داوری،  با هریک از گروه­های منتخب برای حضور در مسابقه ایده تا اجرا تماس گرفته می­شود.

افغان گفت: تمام گروه­های که در این مسابقه راه یافتند، کلیه­ی ملزومات این بخش ها اعم از چرخ خیاطی، اتو، ابزارهای خیاطی، طراحی و پارچه با رعایت تمامی پروتکل­های بهداشتی در اختیار گروه­ها قرار می­گیرد، گروه­ها باید در مدت زمان تعیین شده کارهای اجرایی خود را به دبیر بخش مسابقه زنده تحویل دهند.

دبیر بخش مسابقه زنده دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، با توجه اینکه موضوع اصلی جشنواره «بهشت کاشان» است، موضوعی دیگر با عنوان «شهید سردار سلیمانی» نیز در این بخش از جشنواره مد نظر قرار گرفته شده است، قطعا شرکت کنندگانی که بتوانند بر این مفهوم نگاهی تازه داشته باشند، توجه ویژه­ای به آثار آن­ها خواهد شد. در هر بخش از این رویداد یک گروه برتر اعلام و جوایزی نفیس دریافت خواهند کرد؛ همچنین در مرحله نهایی طرح آن‌ها به تولیدکنندگان معرفی می‌شود تا به تولید انبوه دست پیدا کند. ضمن اینکه تمامی شرکت کنندگان در این رویداد نشان شیما و گواهی حضوردریافت خواهند کرد.

دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از ۲۵ بهمن ماه تا ۱ اسفند سال جاری در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

کد خبر 5138222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha