۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۲۳:۰۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:

۳ کشاورز نمونه ملی از استان اردبیل تجلیل شدند

۳ کشاورز نمونه ملی از استان اردبیل تجلیل شدند

اردبیل - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سه کشاورز نمونه ملی در بخش تولید ماهیان سردآبی، حبوبات دیم و مرتعداری به عنوان برگزیده کشوری از استان اردبیل تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خلیل نیکشاد در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانسی فعالان کشاورزی استان اردبیل با رئیس جمهوری از انتخاب ۵۵ کشاورز نمونه استانی و سه کشاورز نمونه ملی خبر داد و اظهار کرد: سه کشاورز نمونه ملی در بخش تولید ماهیان سردآبی، حبوبات دیم و مرتعداری به عنوان برگزیده کشوری از استان اردبیل تجلیل شدند.

وی با اشاره به رونمایی از سند راهبردی کشاورزی استان اردبیل، خاطرنشان کرد: این سند پس از تلاش دو ساله کارشناسان و متخصصان کشاورزی در قالب نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها به همراه پیشنهاد راهکار و برنامه عملیاتی تدوین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از این سند به عنوان منشور توسعه و نقشه راه بخش کشاورزی در حوزه‌های مختلف نام برد و گفت: سند راهبردی کشاورزی استان اردبیل با هدف ارتقای کارآیی و بهره وری بخش کشاورزی در راستای رسیدن به اقتصاد مقاومتی تدوین شده است

تدوین سند راهبردی، برنامه ریزی در حوزه کشاورزی استان را تسهیل کرد

استاندار اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه تدوین سند راهبردی کشاورزی استان اردبیل، برنامه ریزی در این حوزه را تسهیل می‌کند، افزود: این سند نیازهای بخش کشاورزی را نشان داده و یا برعکس تکمیل ظرفیت در ایجاد صنایع تبدیلی و یا تولید محصولی که در استان اشباع شده را مشخص می‌کند.

اکبر بهنامجو این سند را قابل استفاده برای حتی برنامه ریزان ملی در حوزه کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد و افزود: بر اساس این سند برخی نیاز به توسعه در بخش‌های مختلف کشاورزی مشخص شده و لازم است برنامه ریزان استانی نیز از این سند استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای کشاورزی در استان اردبیل و بالا بودن اراضی نسبت به مساحت آن، ارائه آموزش‌های علمی روز برای کشاورزان و باغداران استان را برای بهره برداری بهینه از این ظرفیت ضروری دانست.

آموزش افزایش بهره وری به کشاورزان جدی گرفته شود

استاندار اردبیل تصریح کرد: آموزش‌ها به کشاورزان برای بهره برداری بهینه نباید منحصر به رسانه ملی بوده و باید از ظرفیت‌های مختلف اطلاع رسانی از جمله فضای مجازی نیز برای انتقال یافته‌های روز به کشاورزان استفاده شود.

بهنامجو تبدیل ۴۵ هزار هکتار از اراضی دیم به آبی در پایاب خداآفرین را یادآور شد و گفت: لازم است آموزش‌های کشاورزی برای افزایش بهره وری در این منطقه به کشاورزان ارائه شود.

رئیس شورای اداری استان اردبیل همچنین استفاده از تجربیات کشاورزان و دامداران موفق و انتقال آن به سایر دامداران و کشاورزان را مورد تاکید قرار داد و افزود: این اقدام موجب افزایش بهره وری و به تبع تولیدات در استان شده و رشد درآمدی برای کشاورزان را به دنبال خواهد داشت.


 

کد خبر 5141695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha