۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۳۸

معاون حوزه علمیه:

شورای تهذیب در مدارس علمیه کشور راه‌اندازی شود

شورای تهذیب در مدارس علمیه کشور راه‌اندازی شود

بوشهر - معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه جبهه ایمانی باید تشکیل شود گفت: شورای تهذیب در مدارس علمیه کشور راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری، ظهر شنبه در نشست با مدیر، معاونان حوزه علمیه استان و مدیران و معاونان تهذیب و تربیت مدارس علمیه استان بوشهر با بیان اینکه تاثیرپذیرترین مخاطب در حوزه‌های علمیه هستند اظهار داشت: این افراد می‌توانند در آینده نقش آفرین ترین و تاثیرگذرترین افراد در جهان باشند.

وی، شیخ زاکزاکی و سید حسن نصرالله را نمونه‌ای از شخصیت‌های حوزوی و تأثیرگذار در جهان عنوان کرد و گفت: این کار حوزه است که می‌تواند چنین افرادی را بسازد و تبدیل به انسان‌های بزرگ کند به همین جهت از وجود طلاب می‌توان چنین انسان‌های بزرگ ساخت.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت تشکیل شورای تهذیب در مدارس علمیه گفت: استفاده از مشاور، کارشناس، طلاب، اساتید و معاون آموزش در جلسه شورای تهذیب می‌تواند به اثربخشی بهتر جلسات کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری با بیان اینکه جبهه ایمانی باید تشکیل شود اظهار داشت: برای ایجاد این جبهه ایمانی نیاز است یک کار بزرگ و اجتماع القلوب شکل بگیرد.

وی حوزه‌های علمیه را کارگاه تولید انسان‌های بزرگ عنوان کرد و گفت: برای اینکه اجتماع القلوبی شکل بگیرد یا باید انسان‌های بزرگی را پیدا کنیم یا اینکه این انسان‌های بزرگ را بسازیم.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مدارس علمیه بهترین بستر و کارگاه برای ساخت این افراد است افزود: به همین جهت مدیران مدارس علمیه باید بدانند که در چه جایگاه مهمی قرار دارند و اهمیت کار خود را بدانند.

وی با اشاره به دیگر بسترهای تربیتی در جامعه گفت: مدارس آموزش و پرورش، مساجد، دانشگاه‌ها، کانون‌های فرهنگی، هیئت‌های مذهبی، حسینیه‌ها و تکایا همه بسترهای فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های علمیه، مدارس آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها مخاطب یک دست جوان است افزود: تمام آن چیزی که به جوان منتقل می‌کنید جذب می‌شود اما تفاوت در این است که در مدارس علمیه، جوان به صورت داوطلبانه برای جذب معارف اسلامی و اهل بیت (ع) آمده و مشتاق است اما در مدارس و دانشگاه‌ها این اشتیاق به این اندازه وجود ندارد.

کد خبر 5145865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha