۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۲۵

رئیس مجمع نمایندگان فارس مطرح کرد؛

ورود مجلس به ناکارآمدی بیمه تامین اجتماعی/همراهی بروکراسی و فساد

ورود مجلس به ناکارآمدی بیمه تامین اجتماعی/همراهی بروکراسی و فساد

شیراز - رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: بیمه از پول طبقه کارگر شکل گرفته اما در ارائه خدمات به آنها کوتاهی می کند به همین دلیل مجلس از ابزارهای نظارتی خود برای رفع مشکلات مردم استفاده می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم عزیزی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: نگاه به بیمه، یک نگاه حمایتی برای روزهای مباداست و مردمی که ماه به ماه بیمه خود را نقداً پرداخت می‌کنند، کمترین انتظارشان این است که در روزهای سخت بیماری، بیمه با تمام توان از آنها حمایت کند.

او افزود: چه دلیلی دارد وقتی حق بیمه ماه به ماه پرداخت شده، هنگام اعمال جراحی و دیگر خدمات درمانی، پوشش حمایتی بیمه نصفه و نیمه و ناقص ارائه شود؛ متأسفانه این روند در بحث بیمه تکمیلی هم دیده شده است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس افزود: بسیاری از بیماران از پس هزینه‌های سنگین جراحی و بیمارستانی بر نمی‌آیند و به همین دلیل خود را بیمه می‌کنند اما متأسفانه باز هم بیمه آن حمایتی که شایسته است، انجام نمی‌دهد و مردم مجبورند هزینه‌ها را با قرض و وام پرداخت کنند تا ماه‌ها بعد بیمه بخشی از هزینه را به آنها برگرداند.

عزیزی ادامه داد: آنجا نیز که بیمه می‌خواهد به مردم بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کند، یک بروکراسی اداری چندماهه برای بیماران تدارک می‌بیند که واقعاً نشانه ناکارآمدی و ضعف است، چراکه حق بیمه را ماه به ماه نقدی از مردم گرفته است.

این نماینده مجلس حاصل بروکراسی ناکارآمد بیمه را ایجاد فساد در بخش‌های مختلف اعلام و اضافه کرد: طبق اظهاراتی که از سوی مردم عنوان می‌شود، بعضاً برای اینکه آنها زودتر به پول خود برسند، مجبورند که با کارمندان بیمه به نوعی تعامل کنند و این تعامل در نهایت به فساد و رشوه و … می‌انجامد که زیبنده نظام اسلامی نیست.

عزیزی از ورود مجلس به بررسی ناکارآمدی بیمه تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: مجلس از ابزارهای نظارتی خود در این خصوص حتماً استفاده خواهد کرد ضمن اینکه تاکنون سوالاتی نیز نمایندگان از وزیر رفاه داشته‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی با پول طبقه کارگر شکل گرفته و ما نمی‌توانیم در ارائه خدمات به این قشر به هر بهانه‌ای کوتاهی کنیم و مسئولان این سازمان نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند.

کد خبر 5147867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha