یک روزنامه فرانسوی بررسی کرد؛

«مأرب» شاهد «نبرد کلیدی» است/ «شکست وحشتناک» عربستان رقم می‌خورد؟

«مأرب» شاهد «نبرد کلیدی» است/ «شکست وحشتناک» عربستان رقم می‌خورد؟

روزنامه «لوفیگارو» در مطلبی درباره درگیری های «مأرب» یمن به عنوان «نبرد کلیدی» یاد کرد و نوشت: عدم موفقیت عربستان سعودی و متحدانش در این نبرد به مثابه «شکستی وحشتناک» برای آنها خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه فرانسوی «لوفیگارو» مطلبی را در خصوص نبرد شهر «مأرب» در یمن منتشر کرد. این روزنامه در مطلب خود آورده است: واقعیت آن است که باید از آنچه که در شهر مأرب یمن می‌گذرد به عنوان «نبرد کلیدی» یاد کنیم.

بر اساس این گزارش، روزنامه فرانسوی مذکور در ادامه گزارش خود اعلام کرده است: نیروهای انصارالله یمن در جریان نبرد مأرب تلاش می‌کنند تا به طور کامل بر این شهر مسلط شوند. آنها تلاش دارند تا بر آخرین پایگاه نیروهای هادی و ائتلاف سعودی در شمال یمن سیطره یابند.

روزنامه لوفیگارو همچنین عنوان کرده است که در حال حاضر نیروهای منصور هادی در نبرد مأرب توسط متحدان عربستان سعودی پشتیبانی می‌شوند. به گفته این روزنامه، از لحاظ نظامی نیز کشورهایی نظیر ایالات متحده آمریکا، فرانسه و انگلیس از نیروهای منصور هادی در شهر مأرب حمایت به عمل می‌آورند.

‌ایالات متحده آمریکا، فرانسه و انگلیس از عربستان و متحدانش در شهر «مأرب» حمایت نظامی می‌کنند، زیرا می‌دانند که این شهر از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است روزنامه مذکور در این گزارش تأکید کرده است: از ۳ هفته پیش تاکنون همه نگاه‌ها به سمت شهر مأرب دوخته شده است؛ شهری که تعداد ساکنان آن به ۲ میلیون نفر می‌رسد. به دنبال وقوع درگیری‌های شهر مأرب صدها هزار نفر از ساکنان این شهر آواره شدند.

این روزنامه همچنین آورده است: شهر مأرب از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است، چرا که در ۱۲۰ کیلومتری شرق پایتخت یمن یعنی شهر «صنعاء» واقع شده است.

لوفیگارو در ادامه گزارش خود آورده است: یکی دیگر از مسائلی که موجب شده است تا اهمیت شهر مأرب برای طرف‌های درگیر در آن بیش از پیش جدی باشد، غنی بودن این شهر به منابع نفتی است. اهمیت راهبردی این شهر موجب شده است تا هیچیک از طرف‌های درگیر حاضر نباشند عرصه را به دیگری واگذار کنند. آنچه می‌توان بدان اشاره کرد، این است عدم موفقیت در مأرب، شکست مهلکی برای عربستان سعودی و متحدان بین المللی آن خواهد بود.

این روزنامه همچنین عنوان کرده است: اگر نبرد مأرب در آینده نزدیک متوقف نشود، بدون شک بر حجم آوارگی مردم این شهر افزوده خواهد شد. درحال حاضر نیروهای انصارالله تلاش می‌کنند تا بر میزان دستاوردهای میدانی خود در شهر مأرب بیفزایند. این درحالی است که عربستان سعودی نیز حملاتش به شهر مأرب را بیش از پیش افزایش داده است.

در پایان گزارش روزنامه مذکور نیز آمده است: یمنی‌ها به تازگی با شلیک چند موشک پایتخت عربستان سعودی را هدف قرار داده اند. «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز در سخنانی اعلام کرده است که تا زمان پایان تجاوز نظامی و محاصره یمن توسط عربستان سعودی، حملات موشکی نیروهای یمنی ادامه پیدا خواهد کرد.

کد خبر 5159098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      0 0
      مقاومت تنها راهه نجاته-اگه خائن ها بزارن-
    • اسماعیل IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      0 0
      خداوندا یار و یاور مظلومان یمن باش. امید آنان فقط تو هستی پروردگارا. کاش می توانستم در کنار مجاهدان مظلوم یمنی با سعودی های بی شرف می جنگیدم.